בעיות חברתיות

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

01/11/2003 | 21:01 | מאת: מודאגת

בני בן 4 מדבר מגיל 3. כיום שפתו עשירה והוא מתקשר איתנו ועם חברים מוכרים היטב, הבעיה מתבטאת בגן הילדים שם הוא מתבודד, אינו מתקשר עם הילדים האחרים חוץ מזה תפקודו בגן תקין לחלוטין . כאשר יש פעילות חברתית מובנת הוא משתתף יפה. הבעיה מתבטאת כאשר הגן מתפזר. כיום הוא נפגש עם מס' חברים מהגן אחר הצהריים אך אני מאוד מודאגת.. כי הוא לא יוזם בעצמו קשר חברתי למרות שהוא מאוד אוהב חברת ילדים. מה ניתן לעשות? ולאן לפנות?

ני לפסיכולו בגן. לכל גן עירוני יש פסיכולוג וגם שרותי יעוץ עירוניים לתלמיד. בנוסף ובמקביל תבררי עם הגננת האם הדברים הם כמו שאמרת ותחשבי יחד איתה על פעילויות בהם ניתן לתת לבנך תפקידים ומטלות שיעמידו אותו במצב של "יוזם". בנוסף רצוי שתזכרי שיש לכל אחד אישיות ודרכי התנהגות והתמודדות עלפי תכונות האופי והאישיות. האם נראה לך שבנך מודע או סובל או האם השאלה היא מתאימה יותר לאישיותך וציפיותיך?

02/11/2003 | 12:39 | מאת: מודאגת

תודה על תשובתך. הבעיה שתארתי לך היא מתוך תצפיותיה והתרשמותה של הגננת. אני שוחחתי עמה על הנושא שזה האופי של הילד, ושלא כולנו חייבים להיות בעלי חברים רבים וכו'. אך היא מתארת מצב שהילד כל הזמן לבד ואין לו אפילו חבר אחד בגן וכמובן שזה מדאיג. לי אישית לא נראה שזה מעציב את בני גם בבית וגם בגן הוא ילד עליז מאוד הוא שר, צוחק, רוקד. מה מדאיג גם זה שאנו פוגשים ילדים מהגן אחר הצהרים הוא מתעלם מהם ולמרות שהם קוראים לו לשחק עמם. בעוד שעם חברים שבאים אלינו לעיתים קרובות הוא משחק. שכחתי לציין שיש פער עצום בין התפתחותו הרגשית- חברתית לבין התחום הקוגניטיבי בו הוא נמצא (לדבריה של הגננת) מעל בני גילו. לגבי טיפולים פרטיים שיכולים לעזור האם לנות לפסיכולוג, פסיכאטר או קלינאית תקשורת?

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה