דיבור בן שנה פלוס..///////////////////////////
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
הי,רציתי בקצרה הסבר על למה ילד בן שנה ו8 לא אומר מילים.הוא אומר רק אבא. מהן יכולות להיות הסיבות לחשש בדיבור.בדיקת שמיעה תקינה,חוץ מרצף אוטיסטי מה יכולות להיות הסיבות?
בנים בגיל זה לעתים לוקחים את הזמן לדבר. העקר זה התקשורת שלהם, ההבנה לנאמר, היכולת לספק את צרכיו ובקשותיו על ידי סימנים וקולות. מבחינתכם, כהורים, יש להשקיע בשיחה וובהדגמה של דיבור ברור ונכון, במשפטים קצרים ובהדגשה על שמות עצם ופעלים בסביבה שלו. אם בדיקת השמיעה תקינה והוא תקשורתי, בלי מילים, מגיע לו עוד לפחות כמה חודשים לפני ההפניה לקלינאי תקשורת. אם אתם מודאגים, פנו לבדיקה וקבלת יעוץ של קלינאי תקשורת דרך קופ"ח בו אתם מבוטחים. בהצלחה