לקות דיבור שהופיעה פתאום בגיל שמונה וחצי
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, בני בן 8.5 ועד עכשיו דיבר בשפה גבוהה ובצורה רהוטה. הוא גם מידי פעם מתאמן במילים בודדות באנגלית. לפני מספר ימים פתאום התחיל לדבר רוב הזמן, אבל לא כל הזמן, עם הלשון צמודה לשיניים העליונות באותיות ז, ס, צ', ד'. האם זה בסדר לחכות ולראות אם זה יחלוף כמו שבא, או האם כדאי מייד להעיר או לטפל? איך ניתן לטפל בבית?
רק להבהיר, הלשון לא צמודה מבפנים לשיניים אלא בולטת מבין השיניים העליונות לתחתונות וצמודה לעליונות.
יכול להיות שתמיד דבר ככה וכעת, שהשיניים מתחלפות, אתם שמים לב? אם השיניים כבר בקעו, רצוי להיבדק אצל קלינאי תקשורת. אם את/ה בטוח שזה משהו חדש, אפשר להמתין או לעלות את הנושא ולשאול אם יש סיבה לכך.