ילדה בת 1.8 החלה "לגמגם"
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
מדברת מגיל מוקדם יחסית, בעלת אוצר מילים עשיר מאוד, נבונה ותקשורתית. לאחרונה החלה "להתקע" בתחילת משפטים (לא תמיד) כך שהיא מושכת / מגלגלת את העיצור הראשון (זזזזזזזזזה לא נעים, ללללללללא רוצה, יייייייייש פה כלב וכד') האם נורמטיבי? מה מומלץ לעשות?
כן, נורמטיבי! איננו גמגום אלה חוסר שטף התפתחותי! תופעה הקשורה להתפתחות שפה ולעיכוב דיבור עד שמוצאת את המיה שמחפשת. רצוי לא להפריע לה, ז נותן לה זמו לחשוב , בשקט מבחינתה..... לא להתיחס ואם מישהו שואל, תגיד שזה בגלל שיש לה כל כך הרבה מילים שלמדה, שמחפשת את המילה המדוייקת. ואם היא תתייחס לכך, (בגיל זה לא מתייחסים) תגיד לה שככה לומדים לדבר... בהצלחה ותניח לנושא בכלל