שמיעה

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

06/03/2003 | 12:58 | מאת: דן

האם ניתן להסיק רק על סמך בדיקת שמיעה התנהגותית על כך שלתינוק עם נוזלים באוזניים שיש לו חיך שסוע יש בעית שמיעה ושהוא יהיה כבד שמיעה? האם המצאות נוזלים באוזניים לא תפריע לבדיקת ברה ולא תשפיע על תוצאות הבדיקה?

לקריאה נוספת והעמקה

בדיקה השמיעה ההתנהגותית מהווה כלי, ככל הכלים, משמש את איש המקצוע בקביעת אבחנה ראשונית ומהווה כלי לסינון שמיעתם של ילדים. הוא למעשה מבדיל באופן גס בין ילד הזקוק לבדיקת שמיעה מקיפה במכון אודיולוגי ובין ילד עם תגובות תקינות. בדיקות התנהגותיות מאפשרות גם לאתר ילדים אשר זקוקים לבדיקות מקיפות, הכוללות גם בדיקות אוביקטיביות (בדיקות בהם הנבדק לא צריך לשתף פעולה, אלה מהווים מדדים אוביקטיביים (כמו בדיקת BERA). ברור שאבחנה מבדלת נעשת לאחר שמשלווים את מימצאים כל הבדיקות ותוצאות הבדיקות הרפואיות. בדיקת BERA מושפעת מהמצאותם של נוזלים באוזניים, אך היום ניתן לבצע בדיקת BERA דרך הולכה גרמית ובכך לבודד את השפעתם של נוזלים באוזניים. ילדים עם חך שסוע, מעצם השינויים במערכת הנשימה העליונה ובחלל הנזופרינקס (חלל אחורי האף אשר בסביבתו ישנם גם צינוריות המאפשרות אוורור של האוזן התיכונה) מציגים לעתים יריזה בשמיעה הולכתית. ישנם תיסמונות ידועות הקשורות להמצאות חך שסוע וגם ירדה בשמעה הולכתית ועצבית, על כן, יש צורך בבירור מוקדם ככל האפשר, כדי לאפשר בניית תוכנית התערבות כוללנית. כמובן כדאי לבצע את הבדיקות במכון אודיולוגי מנוסה ולשלב את תוצאות הבדיקות עם הבדיקות הרפואיות ומצב התפתחות הכללי של הילד.

07/03/2003 | 15:10 | מאת: דן

איפה באיזור הצפון יש מכון בדיקה או רופאים מומחים בתחום?

07/03/2003 | 23:02 | מאת: עמליה אהרוני

אני משתמשת במכשירי שמיעה דיגיטליים תוצרת PHONAK. יש לי שלט שבעזרתו אני יכולה להגדיל ולהקטין את עוצמת הקול וגם לעבור לתוכנות שונות (תוכנה לשמיעת דיבור בסביבה רועשת , תוכנה אוטומטית). למרות שאני משתמשת בהם באופן רצוף כבר קרוב לשנה , עדיין אינני מרוצה מאיכות השמיעה שאני מקבלת מהם. קראתי בפרסומת שבחים על מכשיר שמיעה בשם ADESSO . האם הוא מכשיר מתקדם יותר מן המכשיר שלי? האם יש סיכוי שבעזרתו אשמע טוב יותר?

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה