טיפולים מעבר לסל בריאות

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

02/08/2019 | 01:30 | מאת: ליאל

בת 26 בטיפול כמה חודשים אצל קלינאי תקשורת במכון שיש הסדר עם הקופה. בינתיים הקופה מביאה לי התחייבויות (מספר חודשים) אך נראה לי שיפסיק כי כבר הביאו לי מעבר למה שאושר בסל - לדבריהם. יש לי קשיים רבים בדיבור ונראה לי שאצטרך לעוד הרבה טיפולים עד שאגיע לשיפור משמעותי. כיום לא תמיד קל לאחרים להבין אותי ואני יודעת שזה מונע ממני להתקבל למקומות כמו עבודה וכו (בינתיים סטודנטית). שאלה האם אוכל לפנות לנציבות הציבור במשרד הבריאות אם הקופה יפסיק לממן לי טיפולים? (כלומר באופן חריג).

במידה ויהיה צורך בעוד טיפולים, הקלינאית תקשורת יכולה לפנות לאחראית התחום האזורית או הראשית בקופה ולבקש המשך טיפול, במידה והפנייה תהיה מנומקת, האחראי יכול להחליט על המשך טיפול על חשבון הקופה, הסל מגדיר את המינימים, לא את המקסימום! ולמה כל טיפול ממושך כל כך? האם את מצליחה לייסם את מה שאת מקבלת מהקלינאי? בד"כ ההצלחה נמדדת בשינוי שהמטופל עושה ובמידת ההתמדה בשינוי. בהצלחה!

06/08/2019 | 17:15 | מאת: ליאל

פעם אחרונה שהקופה הביאו לי מכסה לעוד טיפולים זה היה דרך בקשת החריגים, ואמרו שהביא לי מעבר שבד"כ נותנים (גם שהקלינאית כתבה שאני צריכה עוד). מנסה ליסם את מה שאני מתרגלת איתה בטיפולים לא יודעת עד כמה מצליחה (זה בעיות שונות בדיבור, הכל מולד לכן זה שנים של השתרשות..). חוששת שהקופה יפסיק לממן לי כמו כבר הביאו לי הרבה (וכל פעם שנגמר מכסה הקלינאית כתבה לי דו"ח שהעברתי לקופה)). (ולכן שואלת האם פנייה לנציבות פניות ציבור של משרד הביאות יכול לעזור או במידה והקופה לא תתן לי עוד אז אין מה לעשות מלבד פרטי שזה קצת קשה לי כלכלית (סטודנטית)

ברור שבמידה והקופה נתנה לך התחייבויות מעבר למינימום הנדרש, אין מקום לפניה למשרד הבריאות. יש מרכז בבני ברק שנותן טיפול המשך למי שסיים את מכסת הטיפולים. בכל מיקרה, אם קבלת כל כך הרבה טיפולים ועדיין אין שיפור, אולי זה הכי טוב שיש? אולי את צריכה לעבור תקופת למידה והפנמה של הלמידה ולא יהיה נכון להמשיך בטיפול, הטיפול לא שינה באופן מהותי את מצבך, עד עכשיו... אז למה עוד טיפול ישנה משהו מהותי? לפעמים יש גבול ליכולת שינוי! לפעמים להפסיק טיפול זה הדבר הנכון והנחוץ....ללא קשר למימון אלה בהתאם לשינוי שחל. בהצלחה

06/08/2019 | 21:31 | מאת: ליאל

הדיבור שלי מגביל אותי מדברים שאני רוצה בחיים (מקומות עבודה וכו') לכן אני חייבת לשפר אותו!! כן נראה לי שיש שיפור מסויימת מאז שהתחלתי... (שהייתי קטנה הייתי בטיפול מספר שנים והיה שיפור גדול לא 100% אך כן שיפור גדול. לקחתי הפסקה מסיבות שונות ולאחרונה חזרתי לטיפולים). מה זה המקום בבני ברק? מה השם? מה העלות? - יש סבסוד?

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה