"שיחה" עם בן 3 וחצי.

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

02/12/2002 | 11:29 | מאת: אורית

שלום רב! בני בן 3 וחצי והתחיל לדבר מאוחר (סביב גיל שנתיים +). עד לאחרונה היה חוזר כמו תוכי על כל מה שאמרו לו. היום כבר כמעט ולא, אבל עדיין קשה לנהל איתו "שיחה": לא תמיד עונה למה ששואלים ולפעמים פשוט לא עונה בכלל. אם הוא כן עונה, תשובותיו קצרות ולא מפורטות. הוא גם לא ממשיך את השיחה, אלא רק עונה בקצרה (כאמור, כשעונה...) וזהו. יש קושי מיוחד בתשובה לשאלות מורכבות כמו "למה" ו"איך". בנוסף, הרבה פעמים כשהוא אומר משהו הוא חוזר על דברי עצמו פעמיים ויותר. * האם זה עשוי להיות קשור לאיחור בדיבור ולכך שהוא עדיין לא מיומן בשפה, או שיש מקום לבירור נוסף? * האם סגנון תקשורת כזה קשור להפרעות ידועות? תודה רבה מראש!!!

02/12/2002 | 14:36 | מאת: אורית

ביקרתי באתר הממולץ ונראה לי רלוונטי להוסיף את הפרטים הבאים: קשב וריכוז: לפעמים "חולמני". לא אוהב לבצע ולהשלים משימות שלא מעניינות אותו. באופן כללי ילד רגוע, אם כי לפעמים משתולל ומרעיש. חיברות: יש לו בגן חבר אחד קבוע, איתו הוא משחק, גם משחקי דמיון וגם ריצה, טיפוס וכ"ו. לא נוהג לשחק בקבוצה. שוב, תודה!

קשה ולא רציני לנסות לקבוע אבחנה מבלי לראות את בנך. את מתארת קשייי הבנת שפה וקושי בניהול שיחה אשר אלולים להיות סימנים מוקדמים לקשיי למידה או לחלופין התפתחות שפה מאוחרת.... התשובה צריכה לקחת בחשבון הסתכלות כללית על בנך, קבלת פרטים על תפקודיו בתחומים רבים, ובעקר שינויים שחלים בתקופה האחרונה )מגמת התקדמות ותחומיה) לדעתי כדאי לפנות לאבחון אצל קלינאי תקשורת ובמקביל לביצוע בדיקת שמיעה - ולא להסתפק באמירה ש"הכל בסדר" עד שלא מקבלים אבחון וכן הדרכה לסייע לו בכל הבטי השפה. תוכלי לבקש הפניה מרופא הילדים בקופה לבדיקות השונות.

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה