פטרת ממושכת בציפורניים

דיון מתוך פורום  פודיאטריה

10/03/2023 | 13:51 | מאת: אנני

שלום, אני בת 31, יש לי פטרת בציפורני הרגליים כבר שנים רבות. לקחתי לפני כשנתיים כדורים נגד פטרת למשך כ-4-5 חודשים. הכדורים עזרו והפטרת נעלמה לחלוטין. עם זאת לאחר שסיימתי את הטיפול הפטריה חזרה בהדרגה, עד שכיום חזרתי למצב ההתחלתי וקיימת פטריה חמורה בציפורניים. די מיואשת ומחפשת טיפול שיעזור לצמיתות או לפחות למספר שנים. האם כדאי לנסות את הטיפול בלייזר? יש הצעות נוספות? תודה.

שלום רב, לי יש מספר שאלות: 1. האם נעשתה בדיקה מיקולוגית לפני תחילה הטיפול? 2. האם היה מעקב צמוד על מצב הציפורניים לראות האם באמת הכל החלים ואז הפסיקו את הטיפול? 3. האם בתום הטיפול אחרי חודש/ חושיים הייתה בדיקה מיקולוגית חוזרת לראות שאכן הכל עבר? 4. האם נתנו לך טיפול משלים מקומי אחרי שסיימת את הטיפול התרופתי? לייזר לא יעיל ולא אפקטיבי. טיפול לפטרת חייב להיות מסודר ותחת מעקב. בברכה, קרולין צמח פודיאטרית מומחית למחלות וכירורגית ציפורניים יו"ר אגוד הפודיאטרים בישראל www.mypodclinic.com

12/03/2023 | 23:56 | מאת: אנני

1. כן. 2. לא. הטיפול הופסק לאחר כ4-5 חודשים בטענה שהכדור מזיק לכבד (בדיקות דם היו תקינות באותה נקודה). לא הייתה בדיקה נוספת מעבר להסתכלות חיצונית על הציפורן שהייתה חלקה. 3. לא. 4. לא. בהתאם לתשובות האלה, אשמח לדעת מה ההמלצות כעת.

מנהל פורום פודיאטריה