סינוסיטיס וסיבוכיה

דיון מתוך פורום  חיך ושפה שסועים, הפרעות דיבור ובליעה

17/02/2013 | 00:45 | מאת: יפעת

שלום רב. לפני מספר שנים עברתי ניתוח לסינוסיטיס הכרוני שסבלתי. הטבה משמעותית בנשימה מאז. אך החיסרון: כשאני מתקררת הנזלת המוגלתית ישר מחליקה לדרכי הנשימה התחתונות, מקבלת ברונכיט ואסתמה. לפני חודש בדיוק הצטננתי, צפצופים, אסתמה. קיבלתי אינהלציה לשבוע, חל הטבה משמעותית, סימבקורט , ממשיכה מידי פעם להשתעל בלי צפצופים. שאלתי: מדוע מאז ההצטננות בזמן כשאני שוכבת במיטה ומשנה תנוחה,ישר מקבלת סחרחורת. או כשאני קמה מהמיטה משכיבה לעמידה מקבלת סחרחורת לכמה שניות וזה משגע. מימה זה נובע ומתי זה אמור לעבור? השבוע זה חודש ימים. אגב, מעניין שכשאני עושה אינהלציה נפתחת לי הסתימה באף. מעניין מדוע?? סליחה על האריכות ותודה על העזרה.

לקריאה נוספת והעמקה
18/02/2013 | 06:11 | מאת: פרופ' פינקלשטיין

שלום רב, הברונכיט והאסטמה לא נגרמו עקב הניתוח. הניתוח בוצע עקב ההיבט הסינוזאלי של מחלה סינו-ברונכיאלית. כלומר עקב מחלה כוללת של דרכי הנשימה העליונות והתחתונות שהתפתחה במהלך החיים. הסחרחורת בשינויי תנחה היא כבר נושא אחר ובמידה ומדובר אכן בסחרחורת סיבובית ולא בתחות "חושך בעיניים" הרי שמן הראוי להתייעץ עם רופא אא"ג. כך גם לגבי הסתימה באף, צריך לבדוק ולראות מה הגורם. בברכה פרופ' יהודה פינקלשטין

18/02/2013 | 07:16 | מאת: יפעת

שלום רב. התכוונתי לא בגלל ניתוח פשוטו כמשמעו, אלא צירוף מקרים מאז הניתוח כשאני מתקררת. מה קורה? כשאני מקבלת נזלת היא לא יוצאת לי דרך האף (בעצם כך היה לי לפני הניתוח..) היא מחליקה לי ישר (ואני מרגישה זאת) לתוך החזה- לתוך דרכי הנשימה התחתונות, נתקעת לי שם, וישר מקבלת ברונכיט, מצפצפת וקוצר נשימה. זה סיוט. הסחרחורת היא כשאני משנה תנוחה הוא כשאני קמה מהר מישיבה לעמידה. עשיתי כבר תור לרופא אא"ג שרק יהיה מקום בעוד שבוע. תודה על עזרתך.

מנהל פורום חיך ושפה שסועים, הפרעות דיבור ובליעה