בדיקת דם קורטיזול מעל הנורמה
דיון מתוך פורום רפואה פנימית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום האם יש משמעות לקורטיזול מעט מעל הנורמה בבדיקת דם? (נלקח כחלק ממעקב הורמונלי אחר טסטוסטרון) זה דורש בירור כלשהו או שמאחר והחריגה לא גבוהה זה קשור יותר לבדיקה ולא למצב? כ"כ האם יש קשר בין קורטיזול גבוה להשמנה? לבעיות שינה? והאם זה נכון גם כשהרמה היא רק קצת מעל הנורמה או רק כשמדובר בחריגות גדולות? ובאם יש קשר בין הדברים, יש דרך להוריד קצת את רמות הקורטיזול ובכך לשפר את השינה ואת האפשרות לירידה במשקל? תודה רבה
בד"כ אם החריגה היא קטנה זה חסר משמעות בהחלט קיים קשר אולם מדובר על חריגות גבוהות מטה ומעלה אני ממליץ לעבוד יחד עם רופא המשפחה או אנדוקרינולוג ולבחון את הנושא בהצלחה