אבחון לגידול ליד הכיליה.
דיון מתוך פורום רפואה פנימית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום דר' אני פונה עבור אמי. אמי בת 91 ובבדיקת אולטרסאונד התגלה ממצא צמוד לאחת הכליות. הרופא המטפל המליץ לחכות חצי שנה ולחזור על הבדיקה. ביעוץ אצל רופאה פנימית פרטית הומלץ לא לחכות ולעשות בדיקת C.T. הרופא המטפל מסרב להפנות את אמי לC.T בטענה כי בדיקה זו תסכן את אמי, האם אכן קיימת סכנה בגיל זה בבדיקת C.T? ואם כן האם לא ניתן לקבל אישור מקופ"ח לבדיקת M.R.I ? תודה
אני בדעה כי אין צורך לחשוף את המטופל לבדיקות מיותרות יש סבירות גבוהה שהממצא על הכלייה הוא מקרי ואין סיבה לדאגה יש סכנות בחשיפת חולה בת 91 לבדיקת CT-בטח עם חומר ניגוד אני הייתי הולך בעצת הרופאה המטפלת-עוקב ומבצע בדיקת US בעוד חצי שנה לראות שינוי חג שמח!