האם מינון תרופה תלוי גם במשקל הגוף
דיון מתוך פורום רפואה פנימית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום אצל תינוקות וילדים, וכן בהרדמה אצל מבוגרים, מתאימים את המינון למשקל הגוף. מדוע בטיפול תרופתי רגיל אצל מבוגרים זה לא משנה? בין אם מדובר על תרופות לכאב, או תרופות פסיכיאטריות כמו SSRI האם ההשפעה תואמת בדיוק גם אצל מי ששוקל 65 וגם אצל מי ששוקל 110 גם אם שניהם נוטלים אותו מינון בדיוק? תודה
שלום רב הילי, חלק מהתרופות אותן אנחנו נוטלים יש להתאים למשקל גוף-אבל לא כולם. המאסה המרכזית של התרופות ניתנות במינון מקובל שמתאים לטווח רחב מאוד של משקלים ולכן מקובל לתת לכל החולים בלי הבדלי משקל (כמובן אם יש חולה מאוד מאוד שמן או מאוד מאוד רזה-משנים מינון בהתאם) יש תרופות מסויימות שמחייבות התאמת משקל-אבל הרוב המוחץ לא צריך