סתימה בדרכי הדמעות

דיון מתוך פורום  רפואת עיניים לילדים ופזילה

17/03/2005 | 09:56 | מאת: רוני

ד"ר נוימן שלום רב. בני, בן שלוש וחצי, סובל מאז היותו בן שנה וחודש מדלקות עיניים חוזרות ונשנות, המלוות בהפרשות מרובות. הוא עבר כבר שלושה ניתוחים כירורגיים אצל מומחים לילדים ולאוקולופלסטיקה - שטיפה (בגיל שנה ו-9 חודשים), החדרת צינורית אחת בעין אחת (בגיל שנתיים ו-3 חודשים) והחדרת צינורית כפולה בשתי העיניים (בגיל 3). לפני כשבועיים הוציאו את הצינוריות של הניתוח השלישי, ונראה שגם הפעם הניתוח לא הצליח. על אף שהילד גם מנוזל רוב הזמן, פנינו לפני מספר חודשים למומחה אף אוזן גרון לילדים, ששלל את הקשר בין התופעות. נאמר לנו על ידי הרופא המנתח, שאם גם הפעם הניתוח ייכשל, השלב הבא הינו ניתוח לבניית תעלת דמעות מלאכותית-חיצונית, שתותיר צלקת על פניו של הילד. אנחנו מאוד חוששים מניתוח שכזה, אולם אם זוהי הדרך היחידה לפתור את הבעיה לאחת ולתמיד כנראה שנאלץ לבצעו לבסוף. לפני כשנה התכתבתי איתך בפורום זה, וכתבת לי כי קיים ניתוח של החדרת בלון לדרכי הדמעות והרחבתם כמו בצנתור, אולם הוספת כי הניתוח טרם בוצע בארץ, וכי אתה ממתין למנותח הראשון. הייתי רוצה לדעת אם כבר ביצעת את הניתוח בינתיים והאם הוא הצליח, וכן מה יודעים עליו בחו"ל (האם אתה יכול להפנות למאמרים ולחומר לגביו?). כמו כן הייתי מעוניינת לברר פרטים על הניתוח שממנו אנו חוששים - בניית דרכי הדמעות המלאכותיות - האם הוא ניתוח קשה ומהו תוצאותיו (לרבות האסטתיות). בתודה מראש על תשובתך, רוני.

לקריאה נוספת והעמקה
18/03/2005 | 08:40 | מאת: ד"ר דורון נוימן

לרוני שלום, השתמשנו כבר בבלון, (אני ואחרים בארץ) ובנתיים בהצלחה מרובה. בהחלט כדאי לדעתי קודם לנסות את הבלון. הפעולה קצרה, מתבצעת דרך המסלול הטבעי של צינור הדמעות (כמו הפעולות שעבר עד עכשיו), ויש לה סיכוי טוב להצליח. לא הייתי שולל לחלוטין את הקשר לנזלת הכרונית. (אין ממצא בבדיקת הלע-אף שיכול לאפשר לרופא א.א.ג. לשלול או לאשר את הקשר הזה. מספיק קצת בצקת סביב פתח צר מידי כדי לתת תמונה של חסימה. בדיקת ה א.א.ג יכולה רק לשלול תהליך תופס מקום גדול החוסם את הפתח, ולא על זה מדובר במקרה כזה.) אנסה למצא לך קישורים לקריאה על הטכניקה. דר. נוימן

18/03/2005 | 08:47 | מאת: ד"ר דורון נוימן

קישורים: http://www.lacricath.com/advantages/ http://www.dfv.com.au/news_aug98.htm (לרדת כמעט עד הסוף, תחת : Lacricath).

מנהל פורום רפואת עיניים לילדים ופזילה