שלום, רואה לכלוכים בעיניים

דיון מתוך פורום  רפואת עיניים לילדים ופזילה

21/02/2005 | 00:38 | מאת: עיגולים צפים

בן 14 דברים צפים לי סביב העין כשאני רואה ימינה, שמאלה זה נקודות כאלה: כמו שרשרת, לפעמים פסים לאורך יש הרבה כאלה לפעמים זה משולש , זה נע באיטיות ולפעמים במהירות. ניגשתי לרופא עיניים והוא אמר משהו שקשור לג'לי. ויש את זה לאנשים בני 50 60 . אני אשאל אותך: מדוע יש לי את זה ? האם זה מוביל לקרע ברשתית? האם זה מצב שעלול להחמיר? אפשר להפטר מזה? איך קוראים לתופעה במונח רפואי? אם אני ניגש לרופא ולא אומר לו מה יש לי , הוא יכול לראות שיש לי את זה? או שהוא לא יכול לדעת? בבקשה תענה על כל השאלות. זה מאוד מטריד. תודה רבה!!

21/02/2005 | 00:51 | מאת: עיגולים צפים

לפעמים אני מרגיש שאני רואה מאחורי נוזל דביק כמו דבק כזה שלא רוצה לצאת האם זה קשור לזה? ואגב לפעמים יש לזה צורה של איקס X חשוב לי מאוד שתענה לי על כל השאלות שלי הייתי מאוד רוצה לדעת אם רופא עיניים יכול לדעת שיש לי את זה ולראות את זה בבדיקה שגרתית מבלי שאגיד לו מה הבעיה. המון תודה!

22/02/2005 | 09:27 | מאת: ד"ר דורון נוימן

ל (מה הבעיה לכתוב שם פרטי?) שלום, זה נשמע כמו אחד משני דברים: 1- הפרדות זגוגית, שזה הדבר אליו התכוון הרופא שבדק אותך. זה כרוך בסיכון מסויים להפרדות רשתית מיד לאחר שזה קורה, אך אם יש לך את זה יותר ממספר חדשים הסכנה למעשה קטנה ביותר. את זה הרופא יכול לפעמים לראות בבדיקה גם בלי שאתה אומר לו, תלוי בבדיקה ובכמות ובגודל העכירויות שיל לך בזגוגית. אפשרות שניה זה שמדובר בתופעות רגילות שיש בכל עין, צריך לבדוק כדי להבדיל, שים לב לדבר הבא: אבל אין טעם לבא לבדיקת רופא וןא להסביר בדיוק מה מפריע לך. המטרה שלך היא לקבל את העזרה האופטימלית, (ובשביל לתת את זה הרופא צריך מה שיותר נתונים, ומה שאתה מספר חשוב לפעמים יותר ממה שמוצאים בבדיקה), ולא לבחון את הרופא. את הבחינות שלו הוא כבר עבר במסגרת ההתמחות... דר. נוימן

מנהל פורום רפואת עיניים לילדים ופזילה