פזילות/חוסר מריכוז *****דחוף***********

דיון מתוך פורום  רפואת עיניים לילדים ופזילה

21/10/2004 | 09:16 | מאת: אסתי

לרופא שלום, גילנו לפני זמן מה (כחודש-חודשיים) כי במצבים מסיומים במיוחד כשבנינו בן השלוש מסתכל למעלה, אין לו מרכוז בעיניים, ואף העין לא עולה כלפי מעלה לפעמים היא נראית כאילו היא ממש פוזלת. הלכנו לרופא עיניים של מבוגרים (היות ולתור לרופא עיניים לילדיים, צריך לחכות הרבה זמן). רופא עיניים מסר שלפי מה שהוא רואה יש לו בריחה של עין, ולדעתו זה יכול להיות משהו עיצבי שהתפתח כעת, היות ולא ראינו דבר מסוג זה בהיות בנינו כתינוק וכד' (לכן אנו שוללים שזוהי תופעת מולדת). הוא יעץ ללכת לרופא נורלוג ילדים על מנת לבדוק שזה לא משהו שקשור לעצבים (דרך אגב הבן שלנו מעוכב בהתפתחות השפה, והוא הולך לגן מיוחד, כאשר יש חשש קטן שאולי יש לו בעיה של קשב וריכוז) וכמו כן הוא המליץ לנו על רופא עיניים לילדים להמשך בדיקה. כמו כן בבדיקת ראיה בטיפת חלב, מסרו כי יש חשש שבעין אחת הוא לא רואה טוב, כי הוא לא זהה את כל הפריטים שבלוח. תכלס , מה עושים כעת ? ללכת לרופא עיניים או נוירולוג ? מה זה יכול להיות ? אודה על תשובתךהמהירה כי אני ממש לחוצה מזה.

21/10/2004 | 12:08 | מאת: ד"ר דורון נוימן

לאסתי שלום, לרופא עיניים לילדים , לבצע הערכה מלאה של הראיה הפזילה מספר משקפיים אם ישנו ומראה העצב. משם תמשיכו לפי הממצאים, וייתכן מאד שזה כל הבירור שיידרש. (אם למשל תמצא בעיית פזילה הקשורה במשקפיים) היכן אתם גרים? דר. נוימן

21/10/2004 | 13:18 | מאת: אסתי

לא כל כך הבנתי את תשובתך, אבל הסיבה כנראה בגללי, כי לא הסברתי את הבעיה בברור. הבעיה של בנינו היא כאשר הוא צריך להסתכל למעלה , אז עין אחת לא זזה , נשארת כאילו למטה ורק עין שניה עולה כלפי מעלה. אנחנו גרים בר"ג, ניסתי לקבוע תור במרפאתך, אך יש מקום רק לעוד כשבועיים. אנו רוצים לפגוש רופא באופן מיידי, כמו כן האם כדאי לפגוש כבר נוירולוג ?

מנהל פורום רפואת עיניים לילדים ופזילה