לגבי חשש לפזילה.

דיון מתוך פורום  רפואת עיניים לילדים ופזילה

06/07/2004 | 14:09 | מאת: שיר

ביתי בת 7 חודשים. רופא ילדים אמר לי ללכת לרופא עיניים בגלל חשש למעט פזילה, למרות שהוא טען שייש סיכוי שזה בגלל גשר האף. הייתי עם ביתי פעמיים אצל רופא העיניים, פעם אחת בגיל 4 חודשים לדלקת בעין, ואז הוא גם בדק פזילה, ואמר שהכל תקין, ופעם שניה בגיל 6 חודשים לבדיקה שיגרתית של הרחבת עישונים ושוב ביקשתי ממנו לבדוק פזילה (בגלל שרופא הילדים אמר) והוא בדק במכשיר מיוחד ואמר שאין פזילה והכל תקין, וגם בדיקת הרחבת האישונים תקינה. השאלה שלי אם אני אמורה להיות רגועה בנושא, או ללכת לרופא עיניים נוסף.

06/07/2004 | 20:30 | מאת: ד"ר דורון נוימן

לפי המהלך שאת מתארת, נראה לי שאת יכולה להיות רגועה. או שאין פזילה, או שיש פזילה לא קבועה, כך שהסיכון לעין עצלה (שזו בעצם הבעיה) קטן. העובדה שבדיקת התשבורת בהרחבת אישונים תקינה גם מכוונת לכך שכנראה אין בעיה. הייתי חוזר על ההערכה בגיל שנה אם עדיין יש ספק. (לא כתבת את החשוב ביותר- האם את רואה פזילה לעיתים אצל הילדה?)

07/07/2004 | 08:50 | מאת: שיר

לשאלתך, רוב הזמן אין פזילה, רק לפעמים פתאום קורה שהיא מסתכלת על משהו קרוב (בגלל שהעיינים שלה רחוקות אחת מהשניה) אז לרגע נדמה שאין סימטריה, או כשהיא בוכה אז לפעמים זה נדמה. סך הכל אף פעם לא העירו לי אנשים שסביבי שהיא פוזלת, חוץ מהרופא ילדים (שאצלו היא בדרך כלל בוכה ואז נדמה שהיא פוזלת). אמי טוענת שגם אני כשהייתי קטנה היא דאגה כי לפעמים היה נראה שאני קצת מפזילה. אבל גם אצלי הרופאים טענו שהכל בסדר ואכן היום הכל בסדר. אז, לפי דעתך אין מקום לדאגה? והאם בבדיקת הרחבת אישונים (שנעשתה בנוסף לבדיקת הפזילה עם מכשיר כזה עם אור אדום) גם נבדקת האפשרות לפזילה? כי הרופא אמר שהבדיקה טובה.

מנהל פורום רפואת עיניים לילדים ופזילה