פזילה בילדות שנפתרה

דיון מתוך פורום  רפואת עיניים לילדים ופזילה

11/05/2004 | 10:45 | מאת: עמרי

שלום, אני בן 24, מרכיב משקפיים מגיל ילדות (4), בתחילה היתה לי פזילה שנעלמה לחלוטין (טופל באמצעות תרגילים ומשקפי ביפוקל). מאז אני מרכיב משקפיים במספר חיובי שירד במשך השנים והתייצב על מספר +2.5. לפני כשנה הייתי אצל רופא עיניים, הוא עשה לי בדיקת ראיה ואמר לי שאין לי צורך במשקפיים ושתוך מספר שבועות אני אתרגל למצב החדש. לאחר מכן נבדקתי ע"י שני אופטימטריסטים, אחד אמר לי שאני צריך משקפיים ואחד אמר לי שאני צריך רק כשאני מאמץ את הראיה. במשך הזמן לא הסתגלתי לראיה בלי משקפיים. אני רואה מטושטש בלעדיהן, אך כשאני עוצם אחת מהן אני רואה מצויין בשניה. באופן דומה כשיש עצם קרוב לעין, אני מרגיש פתאום שהן נכנסות לפוקוס ואני רואה מצויין למספר שניות. האם זו תופעה נורמלית, והאם יש דרך לטפל בה? תודה מראש! (פרסמתי את שאלתי גם בפורום רפואת עיניים).

לקריאה נוספת והעמקה
12/05/2004 | 20:03 | מאת: ד"ר דורון נוימן

לעמרי שלום, חד משמעית חזור למשקפיים. זו אחת השגיאות המקובלות בטיפול בעיניים- להפסיק הרכבת משקפי רוחק ראיה (עדשות +) לבוגרים. אין כזה דבר "להתרגל" לרוחק ראיה. המצב הנורמלי (בען תקינה ללא בעיות משקפיים) הוא לא לבצע כל מאמץ של (+) לרחוק, ו"לתת" 3.0+ לקרוב. אם אתה 2.5+, זה אומר שאתה צריך "לתת" 2.5+ לרחוק (כאילו אתה קורא כל הזמן), ו5.5+ לקריאה, (3.0+2.5) שזה קשה לבוגר. אין גם כל טעם במאמץ המיותר הזה. העין לא מתרגלת אליו, פשוט יש יותר ויותר אי נוחות ותלונות מהסוג שיש לך, המתגברות עם הזמן. אתה צריך בדיקה מסודרת עם טיפות הרחבה לקביעת מידת רוחק הראיה שלך, (אני חושד לפי הסיפור שזה קצת יותר מ2.5+), ולקבל משקפי מרחק בהתאם, אותם תרכיב כל הזמן. (בתיקון נכון לרחוק,עד גיל 40 לא תצטרך תיקון נפרד לקרוב)

13/05/2004 | 08:50 | מאת: עמרי

בדיקה כזאת נעשית אצל רופא עיניים או אצל אופטימטריסט? תודה על התשובה!

18/01/2005 | 13:06 | מאת: שרון

לאחרונה קניתי משקפי שמש (מותג) שמשבשות לי את הראיה, גורמות לעיוות ושינוי המרחק כל פעם שאני מסתכלת למטה הריצפה כאילו קרובה יותר יש לציין כי המשקף קמור. ברצוני להחזיר את המשקפיים מכיוון שלעניות דעתי הן פגומות. יש לציין כי בעלת החנות , אופטימטריסטית בהכשרתה, אמרה כי משקפיים קמורת עלולות לגרול לעיוות שכזה ועלי להתרגל. אינני מתרגלת שאלתי איך אוכל לקבל אסמכתא מקצועית לכך שהמשקפיים פגומות ?

מנהל פורום רפואת עיניים לילדים ופזילה