פזילה אצל תינוק בן חצי שנה

דיון מתוך פורום  רפואת עיניים לילדים ופזילה

27/11/2023 | 21:28 | מאת: יעל

בן חצי שנה פוזל בערך מגיל חודשיים, בהתחלה בשתי העיניים אך כשגדל זה הפך להיות בעיקר בעין אחת מתחלף לסירוגין. בגלל שהחליף בין העיניים, ובגלל שמדי פעם גם יישר את העיניים ולא פזל מאה אחוז מהזמן, הרופא אמר שנחכה לגיל שנה ואז נחליט אם לנתח. לאחרונה שמתי לב שהוא כבר לא מחליף בין העיניים והפזילה כמעט תמיד בשמאל. בהמלצת רופא אחר, התחלתי לשים רטייה על עין ימין שעתיים ביום. זה נראה שהרטייה מחזירה את הפזילה גם לעין ימין, במיוחד בשעה הראשונה אחרי שמורידים את הרטייה. לכן עכשין בהתלבטות- להמשיך רטייה? לחכות לגיל שנה או לנסות להקדים את התור לרופא מומחה שוב? תודה רבה!

חשוב להיות במעקב אצל רופא.ת עיניים ילדים. יש להקפיד על רטיות במטרה שתהיה החלפה בין העינים- כלומר שלעיתים יסתכל ישר עם עין ימין ולעיתים עם עין שמאל ולא תמיד באותה העין. יתרון נוסף של הרטיה זה - שיפור תנועתיות של כל עין מכיון האף לכיוון האוזן. תינוקות עם פזילה פעמים רבות מתקשים לעקוב "החוצה" (לכיוון האוזן) אחרי חפצים כי הם רגילים להסתכל פנימה . הרטיה גם לסירוגין על שתי העינים משפרת את התנועתיות .

29/11/2023 | 23:13 | מאת: יעל

תודה על תשובתך. בנוסף אחד הרופאים הציע להזריק בוטוקס כטיפול בעין הפוזלת (למרות שיש לציין שעדיין לעתים העין הפוזלת מתחלפת). קראתי שלא מומלץ השימוש בבוטוקס לפני גיל 12 אך עם זאת מדובר בטיפול נפוץ בפזילת תינוקות. האם היית ממליצה על טיפול כזה?

מנהל פורום רפואת עיניים לילדים ופזילה