בדיקת עיניים לילדה בת 7.

דיון מתוך פורום  רפואת עיניים לילדים ופזילה

26/07/2023 | 20:48 | מאת: בתיה

ערב טוב, שאלתי לגבי הילדה שלנו בת 7, עולה לכיתה ב. שנה שעברה בכיתה א עברה בדיקת ראיה במסגרת בית הספר והבדיקה לא יצאה תקינה. הלכנו איתה לרופאת עיניים אשר בדקה אותה ונתנה מרשם ימין מינוס 0.75 ושמאל מינוס 1 וכתבה עימם ראתה 6/7 בכל עין ואמרה שהיא צריכה משקפים כל הזמן. לאחר מכן הלכנו לקבל חוות דעת נוספת מרופא נוסף והוא אמר שהמספר נמוך וכדאי להמתין עם המשקפיים. היום לאחר 4 חודשיים שהינו אצלו חזרנו אליו שנית בהמלצתו ולאחר בדיקה נקבע עין שמאל מינוס 1.25 וימין מינוס 1 ואמר שהיא לא חייבת להרכיב משקפים כל הזמן אלה אם תהיה לה בעיה בכיתה ולא תראה טוב את הכתוב על הלוח. ברצוני לשאול למה ישנו הבדל בהבחנה בעין שמאל בין 2 הרופאים ושאלה חשובה יותר מה נכון לעשות להרכיב משקפים או לא ? לתשובתך אודה מראש.

04/08/2023 | 18:02 | מאת:

קוצר ראיה יכול להחמיר עם הזמן ולהסביר את שינוי. כדאי לשים לב שבדיקת המרשם נעשתה אחרי 40 דק ממתן טיפות ושניתנו טיפות ציקלופלגיה פעמיים. מבחינת הרכבת המשקפים: חשוב להרכיב משקפיים במרשמים אלו בכיתה כדי לראות טוב את הלוח ולא להיפגע לימודית. אין הכרח להרכיב משקפים כל הזמן. חשוב לבדוק אם אכן יש הדרדרות מהירה של מעל חצי דיופטר בחצי שנה- להקפיד על כללי התנהגות: א. להיות באור טבעי לפחות שעה ביום . ב. להרחיק מכשירים אלקטרונים מהפנים, לעשות הפסקה כל 20 דק ובכלל כמה שפחות. בנוסף אפשר להתייעץ עם רופא.ת עיניים לגבי טיפולים לעיכוב החמרה בקוצר ראיה- משקפיים מיוחדים במנגנון דה פוקוס או טיפות לעיכוב קוצר ראיה (אטרופין 0.05%).

04/08/2023 | 23:04 | מאת: בתיה

תודה רבה על תשובתך, ברשותך יש לי מספר שאלות נוספות בגלל שאנחנו די מבולבלים ועובדי עצות. הבדיקה הראשונה נעשתה עם 2 סבבים של טיפות בעיניים ואילו הבדיקה השנייה בוצעה רק עם סבב אחד של טיפות עיניים האם זה יכול להסביר את ההבדל במספר ? כמו כן, בעלי טוען שהיא צריכה להרכיב את המשקפים בכל שעות הימצאותה בבית הספר ועם הגיעה הביתה להוריד אותם ואני חושבת שאם היא תרכיב אותם למשך 7 שעות היא תתרגל ולא תוכל להוריד כאשר מגיעה הביתה ומאידך האם ילדה שתהיה שנה הבאה בכיתה ב יכולה להסתדר בהרכבת משקפים רק כאשר עליה להעתיק חומר מהלוח? והאם היא צריכה להוריד כאשר כותבת במחברת ? אודה לך מאד באם תהיה לך אפשרות לעזור לנו לעשות סדר בעניין זה.