בדיקת ראיה ילדה בכיתה א'

דיון מתוך פורום  רפואת עיניים לילדים ופזילה

12/12/2022 | 14:16 | מאת: טל

שלום, לביתי בת ה-6 ו-3 חודשים נערכה אתמול בדיקת ראייה והתוצאות הן: עין ימין מינוס רבע, צילינדר מינוס חצי (זוית 130) עין שמאל מינוס שלושתרבעי, צילינדר מינוס חצי (זוית 50) הבדיקה נערכה אצל אופטורפיסטית ולא אצל רופאת עיניים, והיא קבעה שצריכה משקפיים. יש לציין שהילדה מעולם לא התלוננה, לא שפשפה עיניים או התקרבה כדי לראות דבר מה. האם זה אכן מספרים שדורשים משקפיים באופן קבוע או שרצוי ללכת לעוד חוות דעת? תודה רבה.

שלום. המרשם הוא של קוצר ראיה קל בלבד. מה שחסר לי בשאלה זה - מה היתה חדות הראיה של הילדה בלי משקפים? אם הראיה היא סימטרית ותקינה לגיל (6/7.5 או 6/6) אין צורך במשקפים אלא במעקב. בכל ספק כדאי לשקול לבדוק מרשמים אצל רופא.ת עיניים- רופאי עיניים בודקים מרשמים אחרי הרחבת אישונים שגם משתקות זמנית את השרירים שאחראים על קמירות העדשה ואז המרשם הנמדד מדוייק יותר.

15/12/2022 | 14:29 | מאת: טל

תודה רבה על המענה. חדות הראייה שהיא קבעה הייתה 6/15 לכל עין אני חושבת, אך הילדה הייתה תחת בילבול מאוד גדול, לא הבינה מאיפה היא צריכה לקרוא והייתה אווירה לא נעימה ומכילה. בנוסף, כאשר היא בדקה את התיקון - לא ראיתי שהילדה רואה יותר טוב פתאום. האם חדות הראייה שציינתי מצריכה משקפיים ביחס לתוצאות? בכל מקרה אלך לעוד חוות דעת.

מנהל פורום רפואת עיניים לילדים ופזילה