חסימה בתעלת הדמעות וצילינדר

דיון מתוך פורום  רפואת עיניים לילדים ופזילה

14/09/2021 | 18:49 | מאת: מעיין

היי, בתי בת 4 חודשים עם הפרשות חוזרות ונשנות בעין אחת. לאחרונה נמסר לנו שישנה חסימה בעין הזו וגם צילינדר גבוה של 2.5 בעין השניה אמרו לנו ש0.5 זה תקין . האם יכול להיות קשר בין החסימה לצילינדר ? האם יכול להשתפר ללא צורך במשקפיים ?

שלום מעיין. פער גדול בצילינדר עשוי לגרום לעין עצלה. לאור הגיל הצעיר (ארבעה חודשים) יתכן ועדיין יהיה שיפור ספונטני. יתרה מכך, לעיתים בגיל כה צעיר המדידות לא מדוייקות (הרופא.ה הבודק.ת משתמש.ת בטיפות עיניים לא מספיק חזקות בשל הגיל הצעיר ולעיתים לא ממתינים בגיל כה צעיר 40 דקות מלאות להערכה מדוייקת). הייתי חוזרת על הבדיקה בעוד מספר חודשים (אפשר לחכות עד גיל שנה) ובהתאם לממצאים יקבע אם יש צורך במשקפיים. למיטב ידיעתי- אין קשר לחסימה בדרכי דמעות.

פער כזה באסטיגמציה עשוי לגרום לעין עצלה אך בגיל כה צעיר עדיין ניתן לחכות, יתרה מכך, יתכן והמדידות עדיין לא היו מספיק מדוייקות. כדאי לחזור על המדידה בעוד מס חודשים (סביב גיל 9-10 חודשים ולא יאוחר מגיל שנה- יש להקפיד על טיפות ציקלופלגיות והמתנה של כ 40 דקות להערכה מדוייקת). יתכן מאד שהפער יצטמצם. לגבי חסימת דרכי דמעות- למיטב ידיעתי, אין קשר.

מנהל פורום רפואת עיניים לילדים ופזילה