דלקות עיניים חוזרות בפעוטה בת שנה וחצי

דיון מתוך פורום  רפואת עיניים לילדים ופזילה

07/03/2017 | 19:02 | מאת: מלי

ד"ר נוימן הנכבד שלום רב, בחודשים האחרונים לבתי בת השנה וחצי היו פעמים רבות דלקת עיניים. תמיד בעין ימין כאשר הדלקת מתבטאת באדמומיות בלבד שבדר"כ מתפשטת ומתחזקת מיום ליום, ללא הפרשות ולא נראה שמציק לה. בדר"כ מטופלת בדקס ובפעם האחרונה כזה לא עזר בטוברקס. עברו כשבועיים מהפעם האחרונה וכעת שוב העין אדומה. שאלותיי בבקשה הן: האם יש סיבה מיוחדת שיכולה לגרום לדלקת? מדוע זה קורה לה כל פעם? האם הדלקות האלה יכולות להשפיע על הראייה? בנוסף לציין שלאחרונה אובחן אצלה רוחק ראיה בשתי העיניים במספרים +6 והיא זקוקה למשקפיים. האם יכול להיות קשר בין הדלקות לרוחק הראייה? והאם ניתן לחכות עם המשקפיים מעט (כחצי שנה-שנה) עד שתגדל? תודה רבה לך ד"ר מראש על תשובתך.

לקריאה נוספת והעמקה
07/03/2017 | 21:09 | מאת: ד"ר דורון נוימן

למלי שלום, ראשית, ברוחק ראיה כזה לא כדאי לחכות עם המשקפיים, זה הגיל בו נגרמת העין העצלה היותר עקשנית לטיפול, כי זה הגיל בו המח הראייתי מתפתח. (תזכרי (כפי שוודאי הסביר הרופא שמצא את הממצא), שאם היא 6+, זה אומר שהיא צריכה "לתת" 9+ כדי לראות לקרוב, או במילים אחרות, רוב הזמן רואה מטושטש. אין בזה שום דבר טוב. שימי לה משקפיים וראי במעקב צמוד של רופא עיניים לילדים לאן זה מתפתח. קשה לי לדעת למה האדמומיות, לא סביר שמדובר בזיהום חיידקי שחוזר לעיתים רבות כל כך. ייתכן שמדובר באלרגיה. קשה לדעת בלי לבדוק את העין בזמן שהיא אדומה. דר. נוימן

07/03/2017 | 23:18 | מאת: מלי

תודה רבה לך ד"ר על התשובה. אם אפשר לשאול בהקשר האם שימוש בטיפות עיניים לעיתים קרובות לא טוב או יכול לגרום לנזק. תודה רבה!

מנהל פורום רפואת עיניים לילדים ופזילה