עייפות רבה במשך היום

דיון מתוך פורום  הפרעות שינה - תמיכה

28/12/2016 | 16:35 | מאת: אוריאן

שלום דוקטור אני בן 22 עובד במשמרות באבטחה יש לציין כי במהלך היום אני מרגיש עייף לאחר בדיקות דם יש לציין כי הכל תקין למעט b12 בחלק התחתון אך עדיין בנורמה (311) חומצה פולית 5.4 גם כן בנורמה מה הבעיה לעייפות הזאת ? מה הפתרון לכך?

לקריאה נוספת והעמקה

כדי שאוכל להשיב על שאלתך חסרים לי פרטים. ראשית האם בעיית העייפות התחילה בד בבד עם תחילת עבודתך כמאבטח? באילו משמרות אתה עובד? כמה שעות אתה ישן בלילה? האם אתה מנמנם או ישן ביום מעבר לשנת הלילה וכמה זמן זה נמשך? האם אתה סובל מנחירות?

04/01/2017 | 15:45 | מאת: אוריאן

תודה רבה על המענה דוקטור העייפות התחילה עם העבודה ותמיד במהלך החיים היו רגעים של עייפות אם זה בצבא ואם זה לפני. אני עובד במשמרות של לפעמים לילה לפעמים בוקר ולפעמים צהריים אני מנסה לישון בכל לילה כ 8 שעות אך יוצא מצב שאני ישן יותר לפעמים 10-12 אינני סובל מנחירות . עשיתי בדיקות דם שיצאו תקינות מה יוכל להיות הבעיה לכך ? האם יש טיפול לזה?

06/01/2017 | 13:29 | מאת: תמיר חיים

שלום אוריאן. ראשית איני רופא ותשובותי מבוססות על נסיון אישי וידע בתחום. תופעת התשישות והעייפות אותן אתה מתאר אופייניים לחלק מעובדי המשמרות. אתה מציין שגם בעבר סבלת מבעיות אלו ואתה כנראה נמנה על הקבוצה של אנשים רבים עם יכולת הסתגלות נמוכה לשיבוש השעון הביולוגי. אלו ירגישו מיד בתופעות שאתה מתאר ויתלוננו על ההפרעה שנגרמת להם עקב כך. לעומתם יש אחרים ששיבוש השעון הביולוגי לא מפריע להם במיוחד – זה סוג האנשים שאומרים שהם יכולים לישון בכל מצב. עבודה בתחום המשמרות לאנשים מהקבוצה שלך אינה מומלצת וחשוב מאד שתעבור לעבוד בשעות רגילות. המשך העבודה במשמרות עלול לגרום לך לנזקים גופניים ונפשיים כמו בעיות לחץ דם, כיב תריסריון מחלות לב, סרטן ועוד. יש אפשרות להקל על התסמינים על ידי מעבר לשעות עבודה קבועות ביום ובלילה, שינויים התנהגותיים הקשורים להרגלי השינה ומתן טיפול תרופתי. דברים אלו תוכל לעשות ע"י טיפול אצל רופא המומחה לבעיות שינה (כל זאת באופן זמני) .

מנהל פורום הפרעות שינה - תמיכה