תינוק זז המון בשינה

דיון מתוך פורום  ייעוץ שינה לתינוקות

12/03/2021 | 12:42 | מאת: אלונה

בן 4.5 חודשים. נרדם סביבות 8 וישן רגוע עד 1-2 בלילה ואז מתחיל להזיז ראש מצד לצד, לבעוט עם הרגליים, להאנח ולרטון והכל עם עיניים עצומות. כבר אין גזים, אבל נראה שמשהו מפריע לו וזה ככה מלידה! רופאת ילדים שללה סיבה רפואית כלשהי. נותנים מוצץ, לפעמים טפיחות שמרגיעות אותו לקצת וחוזר חלילה יש לציין שהוא לא בוכה ממש. אוכל באמצע הלילה פעם אחת. ניסינו להעיר ולהאכיל מוקדם יותר וזה לא שינה דבר. אנחנו מותשים כי אי אפשר לישון לידו מה זה יכול להיות?

13/03/2021 | 20:44 | מאת: טלי טל

את מציינת בעצמך שהוא לא בוכה לכן המלצתי להעביר אותו לחדר משלו, כל עוד לא בוכה אין צורך התערב, רוב הסיכויים שיחזור לישון בעצמו, אם יפריע לו משהו הוא יתחיל לבכות ואז אפשר להכנס. בגלל שאתם נמצאים באותו חדר אתם שומעים אותו וזה מעיר אתכם למרות שאין לו צורך בכם, תינוקות החל מגיל 4 חודשים יכולים להתעורר בלילה ולהשאר ערים אפילו שעה כשהם מתקשקשים עם עצמם ואין להם צורך בהוריהם, הם יחזרו לישון בעצמם. והוא לפי התיאורים שלך לא בהמת מתעורר, יכול להיות שאפילו חולם. נסו להעבירו לחדר נפרד ותראו איך זה עובד. (תגובתי לא כמנהל מאחר ויש לי כרגע בעיה בכניסת מנהלים - עימך הסליחה.)

14/03/2021 | 07:32 | מאת: אלונה

תודה רבה על המענה. מאיזה גיל ואיך ניתן ללמד תינוק להחזיר מוצץ לבד? הלילה שמנו אותו בחדר שלו לבד ולא נגענו בו אלא אם בכה. שמנו לב שהבכי קורה בין מחזורי השינה כי המוצץ נופל ולא בפה שלו...

סביב גיל 8-6 חודשים אפשר ללמד תינוק לקחת מוצץ לבד. בזמן ערנות "משחקים" איתו נותנים לו המוצץ ומושכים החוצה כדי שילמד לאחוז את המוצץ בפה בהתנגדות. בהמשך מגישים לו את המוצץ ליד ומצפים שיכניסו לפה לבד.

מנהל פורום ייעוץ שינה לתינוקות