קושי בשנת לילה תינות בת שנה וחצי

דיון מתוך פורום  ייעוץ שינה לתינוקות

23/12/2019 | 13:37 | מאת: מיכל

ביתי בת שנה וחצי, מאז שנולדה הייתה ילדה מקסימה..ישנה הרבה במהלך היום..מזג טוב, תינוקת רגועה ונינוחה. אולם הלילות תמיד היו קשים..בחודשיים הראשונים הייתה קמה לינוק ובדרך כלל חוזרת לישון..לאחר מכן הייתה תקופה מאוד ארוכה שבה היא הייתה מתעוררת ולאחר האוכל עדיין נשארת ערה..כשהתחילה למלמל וגדלה עוד התחילה לדבר ולמלמל במקום לישון..והיו לה התעוררויות תכופות..לעיתים יש תקופות טובות שמתעוררת רק למוצץ וחוזרת לישון.. בשלושה חודשים האחרונים כבר לא קמה על מנת לאכול אבל גם בהרדמה וגם במהלך הלילה היא זקוקה לחיבוק על מנת להרדם- ויותר מזה- וחמור יותר- צובטת אותנו בידיים וכשאנחנו מעירים לה ומזיזים לה את היד ומבקשים ממנה לא לצבוט היא מתחילה לבכות בהיסטריה..וכך כל לילה זה חוזר על עצמו..היא לא משתחררת מההרגל הזה וגם בכלליות מהצורך שלה באמצע הלילה לחיבוק מאיתנו על מנת להרדם שוב חזרה..ולא מוכנה לישון במיטה שלה. היא ילדה נבונה מאוד. מתקשרת איתנו, מבינה כבר הכל..יודעת מה זה כן ולא..בעלת מזג נינוח. במהלך היום בדרך כלל נינוחה. בלילות תמיד היה קיים קושי ואנחנו אובדי עצות. ניסינו להסביר לה שהיא צריכה לישון במיטה ולהחזיר אותה למיטה, לתת לה בובה או חפץ מעבר..היא פשוט מתעקשת ולא מעוניינת..ממש אומרת "לא" ומתחילה לבכות.. חוץ ממוצץ אין משהו אחר שמרגיעה אותה וגם המוצץ לא עוזר חוץ מלקחת אותה לידיים ולאפשר לה לצבוט אותנו לצערי הרב...מה עושים???

לקריאה נוספת והעמקה

שלום מיכל משום מה וממש במקרה בדקתי והתשובה שעניתי לך לא מופיעה בפורום. אני זוכרת שעניתי ולכן העניין מוזר לי. מעוניינת לדעת אם קיבלת אותה או שמעוניינת שאענה שוב. העניין מאוד מוזר. תודה טלי

08/01/2020 | 10:59 | מאת: מיכל

לא קיבלתי תשובה..ממתינה

אז קודם כל זה נהדר שאתם מסבירים לה וזה חשוב וטוב ושהיא מבינה. המלצה אחת היא לקחת אותה לחנות בובות "מיוחדת" ולבחור בובת "צבוטותי" לתת לה במשך שבועיים להיות עם הבובה ולחבק ולצבוט במהלך היום וכשהיא רגועה. לאחר כשבועיים ניתן לחבר אותה לשינה. להחזיק אותה למשל לחיבוק ביחד עם הבובה ואם היא רוצה לצבוט אז רק את הבובה מותר. אפשר להסביר לה שלבובה כל צביטה זו אנרגיה או כמו אוכל או חיבוק ונשיקה מה שיחבר אותה לבובה יותר. כמובן שעם הבובה היא יכולה להתחבק גם בלילה ואז הצורך לחיבוק ממך ירד. חשוב להמשיך להסביר לה שלכם צביטה כואבת ולבובה זה נעים. חשוב שכאשר מתעוררת בלילה ואם כבר אינה אוכלת. אלה אם היא ממש בוכה עדיף לא לגשת אליה. יכול להיות שהיא תנהל שיחה שלמה עם הבובה ותחזור לישון אחרי שעה אבל לא זקוקה לכם ואתם רק יכולים להפריע לה.

08/01/2020 | 12:18 | מאת: מיכל

תודה

בהצלחה :-)

מנהל פורום ייעוץ שינה לתינוקות