שינה 4.5 חודשים , בעיות

דיון מתוך פורום  ייעוץ שינה לתינוקות

28/07/2017 | 08:04 | מאת: יוליה

שלום הבן שלי הולך לישון בשבע בערב, מתעורר הרבה בלילה יונק וגם מתעורר באמצע הלילה ולא נרדם שעה שלמה עירני מקשקש , זה ממש מטריף אותי כי אני לא יכולה לישון כשהוא ער, האם הסיבה לכך הינה שהוא הולך לישון מוקדם מדי? מתעורר סופית בשעה 6, נרדם לשנת בוקר ב8.30 ישן כ40 דק, נרדם שוב בשעה 10 ככה בערך לעוד 40 דק. נרדם בצהריים בשעה 13.30 עד 15.30 ואז כאמר נרדם בסביבות שבע.

לקריאה נוספת והעמקה

מספר דברים. החל מגיל 4 חודשים תינוקות יכולים להתעורר ואכן להיות שעה ערים, מקשקשים עם עצמם. לא זקוקים לעזרה וחוזרים לישון. את יכולה להמשיך לישון ואין צורך בהתערבות. לרוב הורים חושבים שהקשקושים זה צורך של התינוק לאוכל בעיקר ואז מקבעים התעוררות לאוכל שלא היה בה צורך. ואת יכולה לישון כשהוא ער בזמן זה, הוא לא צריך אותך. אם יהיה צריך משהו הוא יבכה. לגבי שעות השינה במהלך היום את יכולה לעקוב אחר סימני עייפות ולהשכיבו לשינה בזמנים אלו, כשאת "נופלת" על חלון השינה הוא ירדם מהר ויישן יותר זמן. כמו כן ישנה טבלה של שעות שינה לפי גיל שאת יכולה להיעזר בה עד שתמצאי את חלונות השינה הייחודיים שלו.

28/07/2017 | 14:59 | מאת: יוליה

תודה רבה על המענה. האם השעות שהוא ישן הם בסדר? במיוחד השעה בערב שבע בערב או שזה מוקדם מדי?

28/07/2017 | 15:05 | מאת: יוליה

תשימי לב שהוא לא ישן תנומת אחהצ אלא מתעורר בסביבות שלוש וחצי וההירמות שלו מתחילה בשש וחצי עד שנרדם בערך בשבע.

שעת השינה תקינה כמובן שבגילו ייתכן שיתעורר מזמן שנרדם (19:00) ובמהלך הלילה פעם או פעמיים לאכול (ללא קשר לשעה שמקשקש עם עצמו). וזו גם הסיבה שייעצתי לך להעזר בטבלת חלונות השינה שיעזור לך ליצור לו סדר יום.

מנהל פורום ייעוץ שינה לתינוקות