שינה תינוקת בת 5 חודשים

דיון מתוך פורום  ייעוץ שינה לתינוקות

02/02/2017 | 09:26 | מאת: מיכל

שלום, אשמח לעזרתך. אני אמא לתינוקת בת 5.5 חודשים . עד לפני חודש בתי היתה הולכת לישון סביב שעה 20.00 ( מתקלחת ונרדמת עם הבקבוק) היתה קמה לאכול סביב חצות ושוב סביב 3 לפנות בוקר אוכלת וחוזרת לישון לאחר כל ארוחה. לפני כחודש לא הרגישה טוב ומאז השתבשה לה כל השינה (זו לדעתי נק' המפנה) . אנחנו מניחים אותה לישון אחרי מקלחת ובקבוק באותה שעה ובאותו אופן. מהרגע שהולכת לישון (במיטה שלה) היא מתעוררת כל שעה וחצי בממוצע בוכה לא תמיד מוכנה לקחת מוצץ במיטה שלה וממשיכה לבכות ואם מרימים ומרדימים אותה על הידיים ומניחים אותה חזרה היא לפעמים מתעוררת מיד ובוכה ולפעמים ממשיכה לישון אך קמה שוב אחרי שעה- שעה וחצי. כך כל הלילה ! לגבי אוכל היא אוכלת בשעה 8 בערב כפי שציינתי, אח"כ שוב סביב חצות ולאחר מכן בשעה 6 בבוקר. אני לא יודעת אם משהו מציק לה אולי כאבי בטן או שיניים (כי במהלך היום הכל בסדר אז איך יכול להיות שרק בלילה?!) או שזו בעיית שינה. אציין גם שבבוקר היא במשפחתון וישנה שעתיים ואפילו שעתיים וחצי רצוף בין ארוחות כך שהעניין של השינה הוא רק בלילה. ניסיתי לעטוף אותה עם שמיכה (הבנתי שפעילות ידיים ורגליים יכולה להפריע לה), ניסיתי להשכיב על הבטן , על הצד (מלידה ישנה על הגב) כלום לא עוזר... אציין שזו ילדה רביעית כאשר בשלושת הילדים הקודמים לא היו ענייני שינה כלל, ישנו לילה שלם מגיל חודשיים בערך. אשמח מאד מאד לייעוץ מה עוד אפשר לעשות ! תודה, מיכל

02/02/2017 | 09:49 | מאת: מיכל

אבקש גם לדעת האם בגיל 5.5 חודשים עוד אמורים לאכול את הארוחה של חצות או שזה כבר גיל שאפשר לישון משמונה עד הבוקר. וגם אציין כי במהלך כל הלילה כאשר היא בוכה זה נראה שבהתחלה הבכי מתוך שינה ואם לא מצליחה להירדם עם המוצץ תוך כמה שניות היא מתעוררת לגמרי ופוקחת עיניים שוב תודה מראש!

שלום מיכל. יכולות להיות מספר סיבות לשינויים בשינה. כמו שאמרת יכול להיות שכשהייתה חולה השתנו דברים וגם יכול להיות שגדלה והשעות שלה השתנו במעט. עד גיל שנה זה בסדר להתעורר להנקה/בקבוק בלילה, כמובן שלא חייב אבל תינוק שמתעורר זה בסדר גמור. היכולת שלה להאריך שעות שינה עולה ולכן יכול להיות שחלון השינה שלה זז, נסי להתחיל את טקס השינה יותר מוקדם ממה שאתם רגילים בכחצי שעה. ולנסות שתהיה כבר במיטה לפני ותראי מה ההשפעה. יכול להיות שבבוקר היא "עסוקה" יותר בפעילות ובגירויים סביבה וגם יכול בהחלט להיות שעה קבועה במהלך יממה (קרוב לוודאי בלילות) שיותר רגישים לכאבי בטן או שיניים וכדומה. יכול גם להיות שלמרות שהיא עוד מאוד קטנה שיש לה ביעותי לילה ולא ציינת אם זה קורה באותה שעה בערך? אם כן יכולה לנסות לשבור את זה בכך שתבצעי הערה חלקית כ 20-30 דק' לפני שזה קורה. תמשיכי עם הטקס שינה, נסי להקדים את התהליך במעט, נסי לוודא שישנה את כל השינות שלה במהלך היום ולא נמצאת במחסור של שעות שינה, חשוב לדעת שאם תינוק ישן טוב במהלך היום אז יישן גם במהלך הלילה, בגילה עדיין אמורות להיות 3 שינות במהלך היום בוקר צהריים ואחה"צ נסו לבדוק שכולן מתקיימות.

מנהל פורום ייעוץ שינה לתינוקות