חשד לcmml מונוציטים 0.8 עד 1.1 בשנתיים אחרונות

דיון מתוך פורום  לוקמיה והשתלות מח עצם

29/02/2024 | 09:23 | מאת: שאלה

בן 35. מהיותי נער המונוציטים היו בגבול העליון ויציבים על 0.7. מונוציטוזיס ספורדי עד 1.1 במשך כ-4 שנים, עם שיפורים ספונטנים. בשנתיים האחרונות "התייצבות" הבדיקות על בין 0.8 ל1.1 בערך מוחלט. בשנתים האלה עליתי במשקל בכ15 קילו! בדיקות למחלות אוטואימוניות וזיהומיות שונות לא העלו דבר. שרשראות קלות יחס מעט גבוה 1.66 עד 1.72 אימונופיקסציה בדם אחרונה עם אוליגוקלון, פעמים קודמות ללא ממצא. להפתעתי רופא המטולוג חושד בcmml למרות ששאר ספירת הדם תקינה לגמרי כל השנים! 1. נלקחה בדיקת Facs. מונוציטים קלאסים 94.5% נאמר לי שזה גבולי. אבל הבדיקה נלקחה בזמן שהייתי חולה! האם בדיקת Facs לאפיון מונוציטים יכולה להיות מושפעת ממחלה או דלקת זמנית בגוף? (כל מדדי הדלקת היו גבוהים בבדיקות מקבילות מאותו היום!). 2. האם רמות המונוציטים שכתבתי לאורך שנים מתאימות לcmml? 3. האם יכול להיות שפשוט הנורמה אצלי קצת גבוהה מהרגיל במיוחד שאני בbmi גבוה של מעל ל30? או שמונוציטוזיס כזה מחייב זיהום/דלקת/סרטן? 4. בcmml יכול להיות שבאופן ספונטני המונוציטים יחזרו לפעמים לנורמה (0.8; בזמן מחלה אחרונה ובדיקת אפיון תאים. המונוציטים בספירה היו בשפל של 0.6!)? 5. האם ניתן לחיות עם cmml עשרות שנים?

29/02/2024 | 10:54 | מאת: שאלה

אציין כי ממש במקביל למונוציטוזיס, בשנים האחרונות עברתי בדיקות דם ודימות שונות ורבות מאד! זאת בגלל המטוספרמיה כרונית (דם בזרע) ולעיתים מעט דם בליחה. זאת במשך 4 השנים האחרונות עם שיפורים ספונטניים. בmri נמצא מוקד דמם בשלפוחית הזרע השמאלית אבל לא יודעים למה וממה זה נגרם. נבדקתי לכל זיהום, כולל תרביות שחפת, או דלקת אפשרית והכל היה שלילי. קרישת דם תקינה, טסיות תקינות.

מונוציטוזיס יכול להיות קבוע וגבולי ללא משמעות קלינית. בדיקת הפקס (אימונופנוטיפ) אינה יודעת תמיד להבדיל בין מונוציטים תקינים למונוציטים שהם חלק מתהליך מיאלופרוליפרטיבי של מח העצם. יש עוד מספר גורמים שמביאים בחשבון לפני שמאבחנים CMML ואני בטוח שההמטולוג שלך מביא אותם בחשבון. במקרים מסוימים ניתן גם לבצע בדיקת מח עצם כדי לאשש את האבחנה. בברכת בריאות.

מנהל פורום לוקמיה והשתלות מח עצם