אולי זה לא לופוס? .

דיון מתוך פורום  לופוס

25/04/2024 | 02:04 | מאת: טלי

שלום ד"ר, אני מאובחנת בלופוס מזה ככמעט שנתיים. מטופלת בציקלוספרין (עוזר באופן חלקי). לעיתים אני חושבת שאולי זה לא לופוס . ואני לא צריכה ליטול את הטיפול התרופתי הזה. (קשה לי להתמיד בטיפול). הפסקתי את הטיפול על דעת עצמי.. והפריחה חזרה כמעט בכל הגוף. בנוסף, בבדיקת שתן רגילה נמצא חלבון בשתן 50 מ"ג וקריסטלים- 3 פלוסים וwbc ו rbc . ויש לי חולשה ועיפות בלתי נסבלת. שאלותיי- א. איך אפשר להוכיח בוודאות SLE ? ב. מה זה אומר הבדיקת שתן הזו ? יומיים לפניי הבדיקה כאב לי במותן בזמן מתן שתן.

ישנם קריטריונים לאבחון של לופוס, קריטריונים שכוללים תלונות, ממצאים בבדיקה גופנית והרבה בדיקות מעבדה. לפעמים לא ניתן להוכיח בוודאות והאבחנה בגדר חשד בדיקת שתן אינה ספציפית, יכולה להעיד על דלקת בשתן, התלקחות של לופוס, אבנים בדרכי שתן ועוד מהצגת המקרה שלך, אם הכל קורה אחרי הפסקת הטיפול בציקלוסקופרין- פריחה והופעה של דלקת בשתן, יכול להיות שכם מדובר בלופוס שהתלקח אחרי הפסקת הטיפול

30/04/2024 | 03:08 | מאת: טלי

שלום ד"ר , בעקבות ההתלקחות והפריחה בכל הגוף וכאבי שרירים וחולשה חזרתי ליטול את הטיפול התרופתי. האם עצם ההתלקחות הזו יכול לאושש את האבחנה ל- sle ? (בנוסף יש לי גם חסר חיסוני)

רשמתי בתשובה הקודמת, שאם כל הארועים שתיארת הופיעו אחרי הפסקת התרופה, אפשרי שמדובר בהתלקחות

מנהלי פורום לופוס