פלנקוויל ופריחה אלרגית

דיון מתוך פורום  לופוס

19/09/2023 | 16:19 | מאת: ללין

שלום וברכה אני בטיפוליivf ובשל נוגדנים עצמיים וראיון אצל ראמוטולוגית היא המליצה שאקח פלנקוויל כמה שיותר מוקדם. הבעיה שלקחתי שבועיים ומהיום הראשון זה עשה לי פריחה בידיים ובפנים. לאחר כמה ימים הלכתי לרופא משפחה שהמליץ להוריד לחצי כדור. אך זה לא עזר. הפסקתי לקחת על דעת עצמי ואני חוששת שזה לא יפגע בהריון העתידי. מצד שני אני חוששת שהתגובה האלרגית עצמה עלולה לפגוע בהשתרשות העובר. התור הבא לראומטולוגית הוא רק עוד 4 חודשים. מה אפשר לעשות בינתיים?

היי לא ברור למה לוקחת פלקווניל, בגלל נוגדנים עצמיים? אולי הטיפול מיותר? אם אכן יש צורך לפלקווניל ומפתחים פריחה, אפשר לעשות הליך פשוט שנקרא דה-סנסיטיזציה, שבו בצורה מבוקרת מקבלים תחת השגחה במרפאת אלרגיה את הטיפול במינונים נמוכים ועוקבים אחרי התגובה. בברכה ושנה טובה

20/09/2023 | 23:24 | מאת: ללין

היא נתנה לי בגלל אנטי רו חיובי ותסמיני זאבת בעיקר בעור. יש לעיתים מדדי דלקת גבוהים בלתי מוסברים בדם וכמה מאפיינים אך לא כל המאפיינים לצורך הגדרת לופוס. היא חשבה שזה הכרחי בגלל שנוגדני אנטי רו עלולים לגרום לבלוק בלב העובר ומדובר בהריון יקר ביותר אם וכאשר יגיע. ומחקרים הראו לדבריה שצריך לקחת פלנקוויל מספיק זמן לפני ההריון. מדובר רק בפריחה וגם בדם יש סימנים לאלרגיה אבל ללא קוצר נשימה וכדומה. זו לא תופעה נפוצה לפנקוויל? ויש לו אולי תחליף?

אם יש אינדיקציה לפלקווניל, ונראה שיש לפי התיאור שהוספת, כדאי לעשות מאמץ לקחת אותו באמצעות מרפאת אלרגיה כפי שרשמתי בתשובה הקודמת.

26/09/2023 | 17:16 | מאת: ללין

ממש מודה לך על התשובה. בגלל שהתורים מטורפים התחלתי לעשות לעצמי בבית. לקחתי היום רק חתיכה קטנה מהכדור ולא נהייתה לי פריחה. אמשיך ככה כמה ימים ואעלה בהדרגה. תודה!

מנהלי פורום לופוס