ANNA שלילי אבל גם חיובי?

דיון מתוך פורום  לופוס

21/02/2023 | 17:03 | מאת: Ronika

שלום דוקטור, אני בת 24, לאחרונה ביצעתי בדיקה לנוגדני ANNA והתוצאות לא ברורות לי אשמח לעזרה: anna profole יצא negative אבל anna titter יצא 1:160 anna pattern AC7 few nuclear dots Rnp 0.2 Chromatin 0.3 כל שאר המדדים יצאו תקינים כלומר כתוב < 0.2/3 גורם ראומטואידי גם < 10 אשמח לעזרה בהבנת משמעות התוצאות המון תודה!!

בוקר טוב, בדיקת ANA נעשית בשתי שיטות שונות. השיטה הראשונה (זו שיצאה שלילית) היא בדיקת סקר ונחשבת פחות מדויקת, השיטה השניה דורשת הערכה של איש מעבדה שצופה בדגימה במיקרוסקופ והיא יותר מדויקת- ויצאה חיובית. המשמעות - תלויה במספר מדדים- התלונות, הבדיקה הגופנית ותוצאות בדיקות מעבדה נוספות. לא ניתן על פי ANA בלבד לקבוע אבחנה. שאר הבדיקות שעשית תקינות. בהצלחה!

22/02/2023 | 12:00 | מאת: ronika

תודה רבה דוקטור. תוכל להסביר לי מה הדפוס הזה אומר AC7 few nuclear dots? לצערי לא מצאתי על התוצאה הזו מידע בשום מקום מלבד המידע שהיא יחסית נדירה ומצביעה על מצבים מאוד ספציפיים או על סיכון לקיומם. כניגשתי לרופאת המשפחה שלי היא אמרה שבגלל שרק שני המדדים האלו יצאו חיוביים והאנא הכללי שלילי אז אין להם משמעות. אך מתשובתך אני מבינה כי יתכן וכן יש להם משמעות. יתר בדיקות דם השגרתיות תקינות כולל מדדי דלקת crp esr. המדדים היחידים שאינם תקינים הם ערכי ספירת כדוריות הדם הלבנות שבאופן קבוע בכל בדיקה גבוהות פי 2 לפחות מערך הטווח העליון. מאחר ואני יודעת כי אני אלרגית לאבק ולדשאים ואכן חיה עם תסמינים של אלרגיה לא התייחסתי לכך. אך האם הערכים הגבוהים של כדוריות דם לבנות באופן קבוע הם סימן גם של פעילות אוטואימיונית? האם היתה צריכה להפנות אותי לראומטולוג? האם עלי לבקש את זה בכל זאת? תודה שוב:)

כפי שכבר ציינתי, המשמעות של התוצאה תלויה בגורמים נוספים (חלקם הוזכרו קודם). אם אין תלונות ואין ממצאים חיוביים אחרים במעבדה או בבדיקה, יתכן שאין לכך משמעות. תמיד אפשר לפנות לראומטולוג להערכה מסודרת. בהצלחה!

מנהלי פורום לופוס