חשודה ללופוס..... .

דיון מתוך פורום  לופוס

20/12/2022 | 02:30 | מאת: שני

שלום,אני בת 33. נוטלת פלקווניל 400 ומטוטרקסט 12.5. את הטיפול ב mtx התחלתי לפניי כ 5 שבועות. בשבוע האחרון יש לי פצעים בפה. ובבדידות דם..יש ירידה ניכרת בשורה של- המוגלובין..המטוקריט..טסיות ו rdw. -האם יש קשר לטיפול ב- mtx ? שאלה נוספת- לפניו כחודש היה לי דלקת ריאות- אבל שמתי לב לאחרונה שבזמן הליכה- לא מאומצת,יש לי תחושה -שאין לי.מספיק אוויר בזמן ההליכה מעין קוצ"נ. האם יש קשר בין שני הדברים? זה לגיטימי לאחר דלקת ריאות ?

שלום רב, יתכן שחלק מהנתונים שאת כותבת קשורים לטיפול התרופתי או למחלה אוטואימונית, אבל באותה מידה אפשרי לחבר את הדברים לכך שציינת שסבל מדלקת ראות, ואולי בדיעבד המעבדה והקליניקה קשורות לזיהום, או לטיפול תרופתי שקיבלת בנוסף (אנטיביוטיקה?). הדבר הנכון ביותר בשלב זה הוא לעדכן את רופא המשפחה, לעקוב אחר בדיקות דם (ולהשלים ברור - כמו לבדוק רמות של ויטמינים כמו B12, חומצה פולית, תפקודי תריס אולי בדיקות של נוגדנים אוטואימונים) וכן לחזור להערכה מסודרת אצל הראומטולוג/ית המטפל/ת. בהצלחה!

27/12/2022 | 09:00 | מאת: שני

תודה על המענה. מאז הדלקת ריאות..הבדיקות דם כן התנרמלו. ואחרי שבוע מאז... היתה ירידה בהמוגלובין וכו'. בדיקות נוגדנים ונb 12 לא עשיתי. אבל- .דוקא הפריחה בעור בשיפור..וגם כאבי המפרקים. אבל כמעט כל הזמן אני עם פצעים בפה...

אז עולה הרושם שהשינויים שתיארת בהתחלה קשורים לזיהום בראות ולא למשהו אחר. תרגישי טוב

מנהלי פורום לופוס