נוגדנים בגוף= האם זהבת?

דיון מתוך פורום  לופוס

21/11/2022 | 12:29 | מאת: רחל

מה המשמעות תוצאת בדיקה: ANA TFA 1:160, AC2 "מחוץ לטווח". מה הטווח התקין? האם מדובר בזהבת? תודה.

היי, נוגדנים אינם בהכרח מבשרים אבחנה של לופוס, אלא אחד מהקריטריונים לאבחנה, שמבוססת על מקבף פרמטרים, ביניהם ממצאים בבדיקה גופנית ומספר בדיקות מעבדה. ANA חיובי (נחשב מעל 1:80) בערכים לא גבוהים יכול להיות בכ15% מאוכולוסיה בריאה, נתון שמחזק את שכתבתי בפסקה הקודמת (בדבר הצורך במספר קריטריונים לאבחנה). בהצלחה

21/11/2022 | 15:00 | מאת: רחל

תודה רבה ד"ר על המענה המהיר והמקצועי. מוסיפה שהנני בת 34+ 2. ברקע מזה כמה חודשים, פריחה שנראית כאוקטיקריה (נוטלת אנטיהיסטמיניים), קשיי בליעה שנמצאים בבירור וירידה במשקל (בוצעה בדיקת אנדוסקופיה- ללא ממצאים חשודים ועתידה לעבור בדיקת רנטגן עם בריום). יש גם תת פעילות בלוטת התריס על רקע האשימוטו (מאוזנת ומטופלת ביוטירוקס).וכן, במשפחה, מחלות אוטואימוניות שונות. אני מסוחררת בין רופאים ובדיקות שונות (אא"ג, גסטרו, עור, אלרגיה וכן, ראומטולוג שממתינה לתור). השאלה, על אילו בדיקות נוספות אתה ממליץ לשם קביעת אבחנה? תודה רבה מראש.

זה מורכב לפורום הזה לתת תשובה מנומקת ומפורטת, בקצרה- תתי נוגדנים כמו אנטי DS-DNA, אנטי סמית, משלים, נוגדנים APLA חשובים לאבחנה של לופוס, אבל יש עוד הרבה נוגדנים נוספים למחלות דומות. זה תלוי בחשד של הרופא המטפל. כמובן ספירת דם, כימיה, נוגדנים לבלוטת תריס, בדיקות שתן שונות (חלבון, מיקרוסקופ ועוד).

מנהלי פורום לופוס