טיפול למחלות אוטואימוניות- האמנם?

דיון מתוך פורום  לופוס

18/11/2022 | 00:57 | מאת: עדי

שלום. אני נמצאת בתהליך בירור שאורך כבר למעלה מ - 6 שנים. ועדיין לא נמצאה אבחנה ברורה לאוסף סימפטומים שיש לי. כאשר בינתיים מצטרפים אליהם במהלך הזמן עוד כמה סימפטומים. הגעתי לראומטולוג- ואמר לי: זה לא משנה מה האבחנה שלך. ברור לי שיש לך מחלה אוטואימונית. שלא ברור מה טיבה.- אבל הטיפול הוא אותו טיפול. כרגע אני נוטלת פלקווניל 400 מ"ג ו- mtx 12.5 מ"ג. השאלה- האמנם באמת לא משנה מה האבחנה ? ואם ארצה לקבל טיפול ביולוגי- מאמינה- שכן אמורה להיות אבחנה מדויקת יותר...לא ? אני חוששת שה- mtx ישפיע אצלי על איכות הביציות...כמה סיכוי כזה ?

לא תמיד אפשרי לקבוע אבחנה מדויקת, וכנראה לזו הייתה הכוונה של הרופא/ה שלך. אני מניח שההערכה שעברת הובילה למסקנה שיש דלקת ו/או מחלה אוטואימונית ולכן את מטופלת בהתאם. אפשר לקבל גם טיפולים ביולוגים באותן אינדיקציות. את ה MTX צריך להפסיק כ 3 חודשים לפני נסיונות כניסה להריון. הוא לא פוגע באיכות ביציות, אבל יכול תיאורטית לפגוע בעובר- רק במידה והוא נלקח תוך כדי ההריון (או ב3 חודשים לפני כניסה להריון). רק בריאות!

18/11/2022 | 10:46 | מאת: עדי

למה מתחילים עם טיפול ב mtx כקו שני...ולא מייד עם טיפול ביולוגי? (תאורטית הרופאה דיברה איתי על זה). לקחתי פעם ראשונה השבוע... גרם לי לכאבי בטן חולשה..סחרחורת ..בחילות רק ביום שאחריי הנטילה. איזה טיפול אפשר לקבל בהריון ?

בחירת הטיפול נקבעת על פי החלטה רפואית שמסתמכת על המצב הרפואי כמובן. יש לפעמים שיקול של סל תרופות, כאשר במקרים מסוימים לא ניתן לתת מיד טיפול ביולוגי אלא רק אחרי כשלון של טיפול סינטטי. בהריון אפשר לתת כמה תרופות, בינהן פלקווניל, אימורן, סלאזופירין, סטרואידים וגם חלק מהתרופות הביולוגיות

מנהלי פורום לופוס