התיעצות בעקבות בדיקת דם וכאבים

דיון מתוך פורום  לופוס

13/10/2022 | 06:30 | מאת: מירי

שלום רב, בת 50 יש לי האשימוטו מילדות וכן כאבי אצבעות. אני דרה בחו״ל לפני כ5 שנים הלכתי לראמוטולוג שעשה בדיקת דם, אמר שאין לי כבר את הנוגדנים ל האשימוטו, אבל יש לי שוגרין ואין הרבה מה לעשות חוץ מטיפות עיניים ושינוי תזונתי אחרי 3 שנים עברתי דירה והלכתי למישהו אחר שעשה בדיקת דם שאמר שאין לי שוגרין והאשימוטו( ממשיכה עם האלתרוקסין) ANA 160 הומוגני אמר לחזור אליו אם יהיה לי רנו באצבעות או חום. לאחרונה המפרקי PIP ו MCp באצבעות נפוחים בעיקר באצבעות השניה , השלישית והחמישית וכואבים בשתי בידיים מפרקים נוקשים וכן עייפות. צמרמורות קור מספר פעמים ביום. הטמפרטורה שלי תמיד היתה סביב 36, כעת 37.4 הלכתי לרופא משפחה שאמר שזה בגלל טרום גיל המעבר(?) אשמח לשמוע מה דעתך, אלו בדיקות לבקש, האם ניתן לעשות פגישה אונליין אם יש צורך?

היי, שילוב של יובש בעיניים, כאבים ונפיחות במפרקים, חום נמוך וANA חיובי יכול להתאים למחלה אוטואימונית (יש הרבה סוגים, כולל אלו שהזכרת). כמובן שגיל המעבר גם יכול לתרום לחלק מהתלונות אולם זה דורש הערכה אנדוקרינית נפרדת. לדעתי אין מקום להערכה און ליין אלא למפגש פרונטלי כי לבדיקה הגופנית יש חשיבות בהערכה הרפואית. לקביעת תור למרפאה ראומטולוגית באיכילוב 03-6973243.

13/10/2022 | 19:54 | מאת: מירי

אני גרה לא בישראל יכולה להגיע לביקור , אבל עדיף לעשות בדיקות דם קןדם לפני הביקור, כי מגיעה לשבוע שבועיים אלו בדיקות כדאי לעשות לפני ההגעה? יכולה להגיע בינואר. אלא אם ניתן לעשות את הבדיקות פרטי ולוקחות זמן קצר?

היי מירי, הפורום הזה לא נועד לקביעת תורים או הכנה לקראת ביקור אצל רופא אלא לענות לשאלות בנושא לופוס

מנהלי פורום לופוס