לופס.... והקשר למסתמי לב

דיון מתוך פורום  לופוס

13/09/2022 | 00:50 | מאת: טלי

שלום. אני בת 34 אובחנתי לאחרונה בלופוס נוטלת פלקווניל . לפניי כ 3 שנים בצעתי אקו לב עקב כאב בחזה..ונמצא אי ספיקה מיטרלית וטריקוספידלית מיזערית. לפניי יומיים עשיתי הליכה - והרגשתי קוצר נשימה ומעין כבדות על החזה . לקח לי להירגע מתחושת הקוצר נשימה...חצי שעה. אבל עדיין הרגשתי תחושה לא נעימה בחזה ובהמשך זה התפתח למעין כאב ביד שמאל. קיבלתי הפניה למיון...ולא הלכתי. עכשיו יומיים אחריי- מרגישה בסדר. עדיין לעיתים תחושה של דופק חזק יותר. לע לשאלי- א. האם תוצאות האקו מהעבר מקבלות יחס שונה בעת "מעמד' של מאובחנת לופוס ? ב. איך עליי להתיחס לתופעה שתקפה אותי בהליכה ? האם אני יכולה להתעלם ? והאם עשיתי טעות שלא ניגשתי להיבדק ?

לא נראה שהתלונות קשורות לממצאים באקו, אולם הוא נעשה לפני 3 שנים. קשה לקשר ישירות לטיפול בפלקווניל או למחלת לופוס. תלונות של דופק חזק דורשות הערכה קרדיאלית- בדיקות דם כלליות (כולל ספירת דם, תפקודי תריס) אקו חוזר, והולטר אק"ג ואז בדיקה אצל קרדיולוג. במקביל לעבור הערכה מסודרת אצל ראומטולוג לראות שהסיבה לא קשורה ללופוס. בהצלחה

13/09/2022 | 09:20 | מאת: טלי

מבחינת הלופוס. שמתבטא אצלי בעיקר בעור, כרגע הפריחה רגועה. יש לי כרגע רק נשירת שיער חזקה מאד.ועייפות שלא מוטבת...העניין הוא שאצלי הלופוס- אין תמונה כ"כ מובהקת בבדיקות דם. ז"א גם במצב של פריחה ובמצב של התפרצות..המדדי דלקת מעט מאד עולים .ולרוב ה crp נשאר יציב. א"כ איך ניתן לקשר ללופוס בכלל כל תופעה ?

כמו שכתבתי, הסיכוי שמדובר בלופוס נמוך, אבל קיים תיאורטית. בכל מקרה, בגלל שמדובר בחשד לבעיה לבבית, כדאי להשלים את הברור שרשמתי בתגובה הקודמת. במקביל ממליץ לשתף את הראומטולוג המטפל.

מנהלי פורום לופוס