לופוס.....שאלה.... .

דיון מתוך פורום  לופוס

16/08/2022 | 18:55 | מאת: טלי

אובחנתי עם לופוס. חלק מהתסמינים שיש לי זה פריחה .. אבל לאחרונה הפריחה ובכלל התחיל לי גירודים ממש מציקים בעיקר בגפיים. זה כל חלק מהתופעות של הלופוס ?

יכול להיות שזה קשור, אבל אולי קשור לתרופות חדשות שהתחלת? צריך לעדכן את הרופא המטפל שאמור לדעת להבחין בהבדל

17/08/2022 | 07:47 | מאת: טלי

התחלתי ליטול פלקווניל לפניי כ חודש . ואז בשבןע הרביעי הפריחה החמירה ...ופצעים בפה וכו' ... ואז התחיל גם גרד. שלא היה מוכר לי בעבר. קיבלתי סטרואידים והכל נרגע כולל הפריחה ש"בערה" לי. לא ברור לי אם זה חלק מההחמרה של הלופוס...או שזה קשור לפלקווניל. ? הלכתי לאיבוד קצת. רק מרגיש שכל פעם מ"כבים שריפות" עם סטרואידים... או מחכים שהתופעה תעבור.. לפניי שבןעיים היה לי כאב בחזה בעת נשימה.. -חכיתי שיעבור. לא יודעת מתי יש צורך ללכת למיון...ומתי לא.

לפעמים קשה לקבוע. צריך לערב רופא עור. לפלקווניל לוקח שבועות ארוכים להתחיל להשפיע, כך שאפשרות שזה חלק מהתלקחות לופוס עדיין אפשרית. במקרה כזה אפשר למצוא סימנים נוספים להתלקחות, כמו שינויים תואמים בבדיקות מעבדה וממצאים נוספים בבדיקה גופנית. לגבי האופציה של תגובה אלרגית לפלקווניל או לתרופה אחרת, אפשר להתייעץ עם אלרגולוג ולעשות בדיקות מוכוונות. לפעמים רופאי עור לוקחים ביופסיה שיכולה להכריע לגבי האבחנה (אם חלק ממחלה אוטואימונית או חלק מתגובה אלרגית). בהצלחה ורק בריאות

מנהלי פורום לופוס