פלקווניל ועוד........

דיון מתוך פורום  לופוס

17/07/2022 | 07:54 | מאת: אני

שלום. התחלתי ליטול פלקווניל 400 מ"ג (משקל 60). ואני ממש ממש עייפה יותר .. מרגיש ששרירי הרגלים שלי חלשים יותר ... יכול להיות שיש קשר ? דבר נוסף - יתכן לאבחן לופוס מלבד (רשימה ארוכה של תסמינים שתואמים)titar :160 בעת ana היה חיובי פעם אחת לפניי 3 שנים. ומאז שלילי... ו antids dna 7 . גבולי ..יוצא קבוע.. (מצד שני יש רשימה של תסמינים שמתקיימים). כל הזמן יש לי החשש הזה שאני לא לוקחת סתם את הפלקווניל... ואולי האבחנה שגויה. דרך אגב לאחרונה יש לי בבדיקת שתן דם בכמות גדולה יותר והימצאות בילרובין..מה שלא היה עד עכשיו. מה זה אומר ?

שלום, תמיד אפשר "להאשים" תרופה חדשה בתסמינים שמופיעים, אבל קשה מאוד להוכיח. הרופא המטפל צריך להכריע בענין כי הוא יכול להשוות להיסטוריה הרפואית את הבדיקה הגופנית ובדיקות המעבדה. נכון שבלופוס ANA צריך להיות חיובי, אולם לעיתים הבדיקה חיובית ולעיתים שלילית. זה מחזיר שוב לצורך במעקב אחר כל המכלול (ולא רק בדיקות מעבדה) ולעיתים לא ניתן לקבוע אבחנה בוודאות אלא נותרים "רק" עם חשד. לגבי הבילירובין בשתן, יכול להעיד על בעיה בכבד (אפשר לבדוק בתפקודי כבד ובילירובין בדם) או המוליזה של הדם (גם אפשרי לאשר בבדיקות מעבדה פשוטות) ואולי זו טעות מעבדה ואפשר לחזור על הבדיקה.. בהצלחה ורק בריאות

17/07/2022 | 10:38 | מאת: אני

תודה על המענה. זה כבר בדיקת שתן שלישית שזה חוזר על עצמו הימצאות דם בכמות גבוה יותר וגם בילרובין . בדם רק ה GGT היה מעט מוגבר ... אמנם יש לי ממצא בכבד fnh . 4 ס"מ אבל הבנתי שהוא לא אמור להשפיע על מדדי הכבד. גם זה יכול להיות קשור ללופוס ? ולגביי כל המכלול היה ויש הרבה בעיקר מטריד 4 הפלות ספטיות שהיו לי....ללא הסבר ברור.

לגבי הבילירובין, כדאי לברר את נושא ההמוליזה עם הרופא (BR, LDH בדם, ספירה ומשטח דם), לגבי ההפלות, חשוב לוודא נוגדנים לAPLA (אנטי קרדיוליפין, אנטי B2GPI ולופוס אנטיקואגולנט). לא חושב שיש קשר לFNH או לGGT אבל לא ניתן לשלול. צריך לעקוב אחר המדדים האלה ובהתאם לשינויים להחליט על ברור (הדמיה, מעבדה)

17/07/2022 | 11:32 | מאת: אני

אוקי. תודה!

מנהלי פורום לופוס