חלק מתהליך בירור ללופוס....

דיון מתוך פורום  לופוס

06/06/2022 | 07:32 | מאת: טלי

שלום. יש לי תופעה לאחרונה... בעיקר לאחר מנוחה ממושכת כמו בשעות הבוקר. כאב במפרק הירך...באזור המפשעות. ממש מקשה עליי את ההליכה ובהמשך זה משתחרר. בנוסף יש לי מעט כאב במפרק היד בעיקר בזמן שאני צריכה להפעיל כח על המפרק ...כמו לישה או להשתמש במגרדת . . כואב לי עד כדי שזה ממש מגביל אןתי ואני לא יכולה עוד להמשיך. האם כל זה יכול להיות קשור ללופוס... עד עכשיו לא ייחסתי לזה חשיבות ...אבל זה מתחיל להגביל אותי ולהפריע יותר.

שלום רב, דלקת מפרקים אמנם חלק ממחלת לופוס, אולם לרוב אלו כאבים במפרקים קטנים (כפות ידיים, מפרקי האצבעות) ופחות הירכיים. בנוסף, אבחנה של לופוס מבוססת על מכלול של רקע משפחתי, רקע רפואי אישי והיסטוריה רפואית, בדיקה גופנית ובדיקות מעבדה שונות. כך שקשה להגיד מהתיאור שלך שיש חשד ללופוס.. בכל מקרה, כשיש כאבי מפרקים כדאי להתייעץ עם ראומטולוג במפגש פרונטלי במרפאה. בריאות!

06/06/2022 | 19:07 | מאת: טלי

החשד ללופוס...מתבסס על כמה דברים אחרים שאותם לא הזכרתי. והם קיימים למעלה מ 5 שנים. אבל ב 3 ח' האחרונים החלו בנוסף גם כאבים במפרקים פרקי היד והאצבעות. ולעיתים בירך . שמתי לב - שלאחר חשיפה של שעתיים לשמש ...יש לי פריחה בעיקר על גב כף היד והזרועות .כזו שחולפת לאחר 4 ש' . ובנוסף נשירת שיער מוגברת. ןכן .גם ברקע אמא עם סקלרודרמה וסבתא גם עם מחלה אוטואימונית. ואני עם אנדומטריוזיס כבר 8 שנים.

עדיין רוב התלונות שציינת בעדכון לא ספציפיות. זה נכון שאם יש סיפור משפחתי -דרגה ראשונה- של מחלות אוטואימוניות, מעלה סיכוי לבעיה כזו אצלך, אבל עדיין זה רחוק מאבחנה. כפי שציינתי בתשובה הקודמת, יש מקום להערכה מסודרת במרפאה ראומטולוגית.

מנהלי פורום לופוס