צליעה שריפה נימול מטורף וכאב בקרסול וברגלים

דיון מתוך פורום  לופוס

16/03/2021 | 00:22 | מאת: שיר

דר יקר.פונה עקב .נימול וצליעה וכאבי קרסול מזה שנה,מאז החלמה מקורונה מזה חודשים שריפה נימול זרמים מטורפים וכאבי תופת בקרסולים וברגלים קושי עצום בהליכה צליעה, בבדיקת קרישיות יצא בדיקת נוגדי כרדיוליפין igmחיובי.האם יש קשר?מה זה אומר?למי םונים?

שלום רב, תלונה כזו דורשת הערכה של נוירולוג ובדיקת EMG. יכולה להיות סיבה אורטופדית (מעמוד השדרה למשל) או חלק ממחלה אוטואימונית (נשמע פחות סביר). בהקשר הזה, יתכן והנוגדן החיובי רלוונטי, אולם צריך לראות את התמונה המלאה, קרי, את כל פאנל הנוגדנים, וגם להתחשב בערך שלהם (נמוך/גבולי או חיובי חזק) וכמובן, לא פחות חשוב, בדיקה גופנית מקיפה, אנמנזה ועוד. בקיצור, ממליץ לפנות להערכה ראומטולוגית מסודרת. בהצלחה!

17/03/2021 | 00:16 | מאת: שיר

תודה לך על מענה סבלני ומפורט.הסבל מהנרופתיה היה קיים בשנים האחרונות אבל במינון נמוך וכנראה עקב היותי סוכרתית למרות שאני על כדורים ללא זריקות מאוזנת .אבל מאז הקורונה זה הוכפל פי כמה וכמה.והסבל נהיה נורא ואיום ומדיר שינה מעיני ועם תוצאה חיובית בבדיקת קרישיות דאגתי ולען כתבתי לדר. ,נעשו אכן בדיקות קרישיות נוספות .לברור אם קיים רכיב אוטואימוני אבל פרט לתוצאה של נוגדני כלורופרין img חיובי על היתר כתובה התוצאה המוזרה "דם קרוש!"הרופאה תהיה רק בראשון הבא,אז לא ברור מה אומרת תוצאה כזו....כהמלצתך אערוך בדיקת emg.וקבעתי תור לראומטולוג.ואם כבר אז לבסט אליך אבל היה פנוי תור רק ביוני. .תודה בנתיים על העזרה וההכוונה.כאן באתר.

מנהלי פורום לופוס