שינוי צבע זמני של עור הפנים והגוף - הסמקה

דיון מתוך פורום  לופוס

24/12/2020 | 12:04 | מאת: טל

שלום רב, מזה תקופה אני שמה לב שיש לי מין ריאקציה בעור. עור הפנים והזרועות מאדימים מאוד כשזה קורה מרגישה גם הרגשת צריבה בעיניים. כשחולף יש תחושה של קרירות. נותרים לי כתמים ורדרדים על הלחיים והאף. בנוסף יש לי נשירה חזקה מאוד שאיננה אופיינית לי. בדיקות דם לנוגדנים יצא rnp a+rnpai 4.5. Ana antinuclear ab positive Ana titer שלילי. האם ייתכן שמדובר במחלת רקמת חיבור? האם במחלות אלו יכולים להופיע התופעות שציינתי לסירוגין הכוונה למספר דקות ולחלוף? בדיקת c3 c4 תקינות גם הן. איזה בדיקות נוספות עליי לבצע?

שלום, לפי התיאור שלך אני מבין שהבעיה עיקרית היא בעור. כדאי לעבור הערכה ע"י רופא עור שעוסק במחלות אוטואימוניות. לגבי הבדיקות ששלחת, נראה שבדיקת ANA תקינה. אם יש חשד במחלה אוטואימונית סיסטמית, בדיקות המעבדה צריכות לכלול עוד נוגדנים עצמיים וגם בדיקות שגרה כמו שתן, ספירת דם וכימיה רחבה. כדאי לעבור הערכה מסודרת אצל ראומטולוג ובהתאם לממצאים בבדיקה הגופנית והסיפור הקליני, להחליט בדיוק מה צריך. בהצלחה

24/12/2020 | 19:52 | מאת: טל

שלום ד"ר. תחילה תודה על תשובתך. ספירת דם וכימיה תקינה. כל בדיקת הנוגדנים הנוספים שביצעתי תקינים. ראומוטולוג שבדק אותי לא אבחן לופוס. בתשובתו כתב שאין מספיק קריטריונים... אך לא נשללה לחלוטין. הומלץ לקחת פלקווין אך היות ולא אובחנתי וביחד עם ייעוץ מרופא הריאות שלי הוחלט שלא אטול את התרופה. הינני חולה ביתר לחץ דם ריאתי ומטופלת בפרוסטציקלין תת עורי מזה 6 שנים. מיואשת.

מנהלי פורום לופוס