פטריה בנרתיק ועור משופשף

דיון מתוך פורום  קנדידה - פטריה בנרתיק

31/08/2020 | 01:19 | מאת: מיקה

שלום הייתי אצל רופא נשים לפני שבוע בערך , שבדק אותי מפני שהתלוננתי על כאבים ביחסים ותחושת שריפה , גם בחלק החיצוני וגם בפנים במשך קרוב לשנה בבדיקה הוא אמר שיש הפרשה פטרייתית והעור באזור הפתח משופשף. נתן לי טיפול בכדורי איטרנול פעמיים ביום למשך יומיים ומשחה בשם פוליקוטן לטיפול בחיצוני בוקר וערב למשך שבועיים. הוא אמר ׳ יקח זמן עד שזה יעבור ׳ רציתי לשאול כמה זמן יקח זה אמור לקחת בערך. כדי להבין אם זה עזר הטיפול או לא . ומה דעתך על הטיפול שהוא המליץ רוצה לציין כי סיימתי כבר עם הכדורים במשך יומיים ואין כמובן שינוי עדיין תודה רבה אשמח לתשובתך ולדעתך בנושא

לקריאה נוספת והעמקה
31/08/2020 | 01:20 | מאת: מיקה

רציתי לשאול בנוסף אם פטריה בנרתיק היא כמו פטריה בציפורניים לדוגמא ? שממש קשה להפטר ממנה עד כדי שאפשר שלא להצליח? יכול להיות שזה ישאר לי ולא יעבור ? או שהטיפולים מצליחים לרוב

הטיפול שקיבלת הוא אחת האפשרויות לטפל. ישנם פרוטוקולים שונים שיכולים לשלב כדורים (כגון האיטרנול שקיבלת, גם לתקופה ממושכת יותר עד 15 יום, וכן פלוקונזול לתקופות שונות), נרות או קרם לנרתיק (כגון אגיסטן ואחרים) ומשחות חיצוניות (כגון משחת הפוליקוטן שקיבלת, משחת קומאגיס ואחרות). באם טיפול זה לא עזר אפשר לנסות שילוב אחר. באם הבעיה לא נפתרת, רצוי גם לוודא שאין גורם אחר שמעורב כגון חיידק או טפיל ולכן רצוי לעשות בדיקת STD בשתן הבודקת מחלות המועברות בדרכי מין. גם שינוי באורך חיים, דיאטה אנטי קנדידה ואמצעים נוספים - לעתים משפרים המצב.

לשאלתך הנוספת - אין קשר בין פטרייה בנרתיק ופטרת צפורניים, הן נגרמות מסוג פטרייה שונה והטיפול שונה. לרוב בעיית הפטרייה בנרתיק נפתרת ע"י טיפול כפי שפירטתי קודם אך במיעוט המקרים זה הופך לבעייה חוזרת ומתמשכת שמצריכה בדיקת כל מקרה לגופו באופן פרטני והתאמת טיפול.

היי בת כמה את?

אמור להשתפר תוך כדי הטיפול ועם סיומו. ישנן אפשרוחות רבות לטיפול תרופתי מבחינת אורך הטיפול, המינון ושילוב תכשירים. לדוגמא - ניתן לתת כדור איטרנול פעם ביום למשך 15 יום (זו רק דוגמא), ניתן לשלב עם נרות וכו. באם הטיפול לא עוזר, מציע שתחזרי לרופא כדי שישקול לבצע בדיקות מסויימות או לשנות את הטיפול.

מנהל פורום קנדידה - פטריה בנרתיק