קנדידה גלברטה - יחסי מין

דיון מתוך פורום  קנדידה - פטריה בנרתיק

07/05/2017 | 18:11 | מאת: אורחת

שלום. לפני כחודשיים עשיתי בדיקת שתן למחלות מין, ומשטח וגינלי. בדיקת השתן - כל הקטגוריות not detected. משטח וגינלי - צמיחה של candida glabrata. נראה שהטיפול לא כל כך עוזר. קיבלתי פלוקנול 2 כדורים אחד להתחלה אחד לסוף. ו2 חבילות של אגיסטן וגינלי. א. האם יש תרופה אחרת שאוכל לנסות? ניסיתי פעמיים את אותו הטיפול ללא שינוי. ב. יש חשש להדבקת בן הזוג ביחסי מין? כלומר האם הפטריה מדבקת? אפשר לקיים יחסי מין? מוגנים/לא מוגנים. אשמח לתשובה בהקדם!

לקריאה נוספת והעמקה

קנדידה גלברטה הוא זן של פטריית הקנדידה שהינו עמיד יחסית לטיפול התרופתי המקובל. הטיפול שקיבלת הינו הטיפול המקובל. יש תרופות נוספות (לא רבות) אך יש סיכוי שאם זה לא הגיב לטיפול שקיבלת זה גם לא יגיב לתרופות אחרות. יש טיפולים נוספים כגון הטיפול בהיפרתרמיה (חימום) ואוזון כפי שמבוצע במרפאתנו שהינו טיפול יעיל לדלקות בנרתיק שלא מגיבות היטב לטיפול תרופתי מקובל ובכלל זה קנדידה גלברטה. ככלל, פטרייה לא נחשבת למחלה המועברת ביחסי מין (למעט מקרים בהם גם לבן הזוג יש נגעים פטרייתיים על איבר המין אך זה נדיר). אם יחסי המין לא מחמירים התסמינים (שזה קורה, אך לרוב לא בשל הדבקה) אז אפשר לקיים יחסים כרגיל. בכל מקרה יש צורך בפגישת יעוץ פרטנית לאבחון מדויק והתאמת טיפול אישי. את מוזמנת לפנות למרפאתנו.

07/05/2017 | 20:13 | מאת: אורחת

תודה רבה על המענה. אולי זה יעזור לציין - אני בתולה ולא קיימתי יחסי מין. גיליתי את הפטריה מהמשטח שעשיתי, בגלל ריח רע בהפרשות, הפרשה ירוקה, לפעמים כמו קצף. כרגע יש לי חבר - לו אין בעיות. אפשר שנקיים יחסים? ואיזה תרופות נוספות יכולות לעזור? האם פרוביוטיקה בנרות זה יעיל?

10/05/2017 | 19:48 | מאת: אורחת

אשמח לתשובה

אם את בתולה ויש לך הפרשות ירוקות עם קצף, את חייבת לפנות לבדיקת רופא. הפרשות ירוקות עם קצף זה ממש לא התסמין האפייני לפטרייה, גם לא לקנדידה גלברטה.

מנהל פורום קנדידה - פטריה בנרתיק