פענוח בדיקת זרע- לפני פנייה למומחה
דיון מתוך פורום וריקוצלה דליות בוורידי האשכים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני בן 33 ביצעתי בדיקת זרע השבוע ואלה התוצאות: צמיגות- תקין צבע- אפור PH- 7.6 נפח - 1.3 )ml( ריכוז תאי זרע- 25 (mil( ריכוז תאי זרע בזרימה- 32.5 mil אחוז תנועה כללית- 50% מהירה- 20% בינונית- 35% במקום - 18 mil מורפולוגיה- 91% צורות תקינות- 9% צורות פתולוגיות- 91% ראש- 54% צוואר- 27% זנב- 10% לאוקוציטים- 1.5 אין הערות אין נתונים ביתר הפרמטרים. אנו מנסים להרות מעל שנה ללא הצלחה. אודה לפענוח הבדיקה האם היא תקינה?
סליחה טעות במקום הנתון "במקום"- 18 mil מתייחס לסה"כ תאי זרע בתנועה
שלום רב, תוצאות הבדיקה ששלחת אכן עומדות בקריטריונים של מה שנחשב בדיקת זרע תקינה. עם זאת - צריך לזכור כי הערכת פוריות לגבר היא הרבה יותר מרק מבט חטוף בבדיקת הזרע. מעבר למצב הגבר - יש לבחון את מצב הזוג, הגבר והאישה. יש לקחת בחשבון את התוכניות לעתיד - כמה צאצאים? במהלך כמה שנים? מה נוסה עד כה? מה הייתם רוצים לנסות בשלב הבא? בשלבים הבאים? מה עשוי לשפר את איכות הזרע אולי? אני מתרשם כי הבעיה מטרידה אותך - לכן הייתי ממליץ לכם לפנות להתייעץ באופן מעמיק ומסודר עם אורולוג העוסק בפוריות הגבר - ולא להסתפק בתשובתי שבדיקת הזרע היא בגדר התקין. בהצלחה, ד"ר רענן טל