תסביב אשך
דיון מתוך פורום וריקוצלה דליות בוורידי האשכים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אם יש חבר שהרופא אמר שכנראה יש לו וריקוצלה ושלל תסביב אשך האם מעכשיו כל פעם שיהיו לו כאבים באשכים הוא יצטרך לראות רופא מייד בחשד לתסביב או שזה כבר לא מסוכן (הרופא שלח את החייל לספירת זרע וביצוע US ואז אורולוג
שלום מוטי, כדאי לומר לחבר כי כאב באשך יכול להיות מסיבות שונות: תסביב, וריקוצלה, זיהום, דלקת שאינה זיהומית, גידול וסיבות אחרות. זיהוי הגורם לכאב הוא בהתאם לאופי בכאב ומאפייניו, הבדיקה הגופנית של הרופא ולעיתים בדיקות כמו סונר אשכים. כאב הנובע הוריקוצלה הוא בד"כ בעוצמה נמוכה, בעמידה מושת, נעלם מייד בשכיבה. כאב של תסביב הוא בעוצמה חזקה יותר, לא נעלם בשכיבה, לא קשור לתנוחה - כאב בעל מאפיינים אחרים. כדאי לקבל הנחיות ברורות מהאורולוג מתי לפנות למיון בחשד של כאב היכול להיות סימן לתסביב ומתי נראה כי הכאב נובע מוריקוצלה. בברכה, ד"ר רענן טל