ילד בן 2.9 - האם יש לו בעיה התפתחותית?

דיון מתוך פורום  התפתחות הילד

04/04/2022 | 21:53 | מאת: ליה

שלום, הילד שלי בן 2.9. לאחרונה התחיל לדבר הרבה יותר עם משפטים וזאת לאחר בדיקת שמיעה במהלכו הרופא אבחן נוזלים באוזניים בכמות גבוהה. במהלך בדיקת השמיעה הילד לא שיתף פעולה בכלל. לא הקשיב להנחיות הבסיסיות ולא השתתף. הוא ראה פטיש צעצוע בשולחן ורק בזה התעסק ( מאוד אוהב לשחק בכלים). הוא מבין טוב מאוד מה שאומרים לו אבל הוא לא מקשיב. יש לו עכשיו רצון לאכול מלא קרטיבים ואולי במהלך היום. אם הוא לא יקבל הוא מסוגל להמשיך לבקש כל היום במנגינה חוזרת. לא משנה כמה מסבירים לו שלא יקבל. אבל אם אני אומרת לו קודם תאכל צלחת ארוחת צהריים ואחרי זה תקבל הוא אוכל ואחרי זה מבקש. כלומר מקשיב כשנוח לו לרוב. בנסיעות לא מפסיק להגיד שבא לו לצאת לא משנה מה מסבירים לו. אני כבר לא יודעת אם זה בעיה התפתחותית או שזה בגלל שהוא פשוט שובב ומפונק? מה מדליק נורות אדומות? היום היינו בחנות והוא לא הפסיק לרוץ ולהוריד ציוד מכל עבר לא משנה מה אמרנו לוהואמסתכל צוחקוממשיך

04/04/2022 | 21:57 | מאת: ליה

לציין שהוא לא יודע עדיין צבעים, אומר אדום לכל צבע. הוא מאוד חברותי ורוצה לשחק עם ילדים אחרים כל הזמן, תמיד מחפש עם מי לשחק. הוא משחק משחקי דמיון למשל סאמי כבאי הגיע לכבות אש, הנה הגיע המשאית והנה הם באים וכו… מבחינת שינה הוא ישן בחדר משלו מגיל שנה . 

כאשר לפעוט קושי בשמיעה, קשה לבצע הוראות ולשתף פעולה. מומלץ כמובן לטפל בנוזלים ועם זאת להבדק אצל רופא המשפחה שיאבחן אם יש צורך בברור נוסף. לא ציינת אם מדבר? מרכיב פאזל, משחק במתקני החצר... יש אספקטים נרחבים להתפתחות ויש להתייחס אליהם.

22/04/2022 | 16:41 | מאת: ליה

הוא כן מרכיב פאזל ומדבר משפטים. אם כי לפעמים המילים לא ברורות אבל הוא אומר משפטים של עד 4-5 מילים.

מנהל פורום התפתחות הילד