פיברואדנומה. תודה מראש
דיון מתוך פורום גילוי מוקדם של סרטן השד - אבחון וטיפול
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בת 28.5 אם לשניים, לאחר ביופסיה נמצא שיש לי גוש 1.2 על 1 סמ והודגם כפיברואדנומה. רק היום הוברר לי כי סבתא של אבי נפטרה בשל סרטן בשד. א. מה ההמלצות כיום האם להשאירו או להוציא??? ב. האם זה רלוונטי או משמעותי הסרטן אצל סבתא רבתא שלי? ג. במידה ולא מומלץ להוציא, האם הכנס להריון האם יש להלחץ משינוי וכד תודה מאוד על כל תשובה
שלום. ככלל, הסיכוי שפיברואדנומה תהפוך לסרטן היא לא יותר גבוהה מכל רקמת שד בריאה אחרת. לכן אין צורך להוציא בניתוח אלא אם כן יש שינוי במאפינים של הגוש כגון גודל צורה וכו', אם קיים ספק באבחנה, או שהגוש מציק למטופלת, אזי ניתן לשקול הוצאת הגוש.