שאלה לגבי רשתית ולידה

דיון מתוך פורום  רשתית

18/10/2021 | 17:41 | מאת: לי

שלום אני בת 30 בהריון מגיל 20 יש לי פלוטרס ב2 עיניים. יש לי מספר מינוס 5 בכל עיין. אני רוצה לדעת האם עדיף שאעבור לידה קיסרית ולא רגילה כדי למנוע סיכון לקרעים ברשתית אני יודעת שמספר גבוה יותר בסיכון. מעבר לכך, יש לי סינוור מהשמש בעיניים. לאחר מפגש עם קרן אור או אור חזק יש כתם סינוור חכמה שניות. כל הבדיקות עיניים כולל oct תקין. האם קשור לפלטורס או כיוון אחר. תודה.

שלום לי 1. אין כיום המלצה לסוג לידה כזה או אחר מבחינה עינית. בהצלחה ובריאות. 2. כל אדם המסתכל באור חזק מרגיש כתם לאחר מכן. זה אופיים של קולטני האור שלנו.

19/10/2021 | 20:03 | מאת: לי

ד"ר שלום, תודה על התשובה המהירה. אבקש לחדד את השאלה שלי. אני סובלת מסינווריים לדעתי באופן חריג. בקיץ, כל קרן שמש, כל קרן שנשברת על מכוניות עושה לי כתם סינוור לכמה שנויות. בלילה קשה לי לנהוג אני מסתנוורת מאד מהאורות של המכוניות לפניי. מעבר לכך, לפני שנתיים וחצי ילדתי. מאז הרגשתי יותר "אפטר אימיג". למשל אור כמו של לחצנים של מעלית, של פני רכב, של תאורה, של פנס וכאלה אני יכולה להמשיך לראות עוד שניה אחרי שמסיטה מבט הצידה. גם בטלויזיה כתוביות ואז הסטת מבט הצידה לקיר יכולה עוד שניה לראות את זה. קריאת כתבויות לבנות על רקע שחור, יכולה להמשיך לראות את זה עוד שניה. מרגיש לי שכל הדברים האלו קשורים לחולשה של הקולטנים בעיניים שלי. כל הבדיקות עיניים תקינות, OCT תקין, EEG תקין, רק MRI עוד לא עברתי בגלל ההריון ואעשה אחרי. כמובן שהרגישות עיניים הזו מפריעה. לא נראה שזה יובש כי אני שמה טיפות ולא עוזר. אני יכולה גם להסתנוור מקרן שמש עם משקפי שמש. אשמח לכל הכוונה/הארה/הערה שלך. האם קשור לפלוטרס. האם קשור למשהו אחר. האם יכול כל זה להיות קשור לחולשה של הקולטנים. תודה לך.

שלום פם היתה מחשבה שלחצי הלידה מגדילים הסיכוי לקרע ו/או הפרדות רשתית ולכן היתה מחשבה ללדת בלידה קיסרית. זה כבר מזמן לא מקובל כשגרה. לגבי שאר ההפרעות שציינת - אכן רצוי להמשיך הבירור שכבר התחלת בריאות

20/10/2021 | 07:13 | מאת: לי

ד"ר שלום, בהמשך לתשובתך, אני ממשיכה כמובן את הבירור. יחד עם זאת, אני פונה אליך כמומחה רשתית וכבעל ניסיון וגם כאדם שיש לו פלוטרס - האם יש לך קצה כיוון עבורי מדוע העיניים שלי רגישות כה לאור? מדוע מסתנוורת בקלות? מדוע אפטר אימיג קל מאחרי הלידה? הרופאה שהייתי אצלה אמרה שלפעמים גם לא יודעים למה זה קורה. האם שמעת על תלונות דומות? האם אתה יכול להכווין אותי מניסיונך? אנא עזרתך.

לצערי- אין לי רעיון אחר. שווה להיבדק גם על ידי נוירואופתלמולוג

מנהלי פורום רשתית