טיפול לייזר לתיקון קרע רשתית - תופעות לוואי?

דיון מתוך פורום  רשתית

09/06/2019 | 01:01 | מאת: ליאור

שלום ד"ר, אילו תופעות לוואי עלולות להתרחש לאחר טיפול לייזר המיועד לתיקון קרע ברשתית? למשך כמה זמן תופעות לוואי אלו עלולות להופיע לאחר הטיפול? האם בשדה הראייה - באזור של הקרע שעבר טיפול בלייזר - יכולות להיות תופעות כלשהן בתקופה של השבועיים-שלוש אחרי הטיפול? בדרך כלל כתוב שהתסמינים הנפוצים לקרע ברשתית הם הבזקים ועכירויות צפות. האם גם טיפול בלייזר יכול להוליד תסמינים כאלו? כשכתוב על הבזקים כחלק מהתסמינים: האם ההבזקים מופיעים בכל שדה הראייה? או שהם נקודתיים? איך ההבזקים אמורים להיראות? אור לבן חזק? אודה על המענה לכל השאלות ומתנצל על הכמות.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום שאלות של ספר לימוד. מפנה אותך לערך שכתבתי באנציקלופדיה רפואית. אם תהיינה עוד שאלות אשמח לענות

14/06/2019 | 22:18 | מאת: ליאור

שלום ד"ר, אכן ראיתי את הערך עוד לפני שכתבתי את השאלה, לכן עדיין נותרו כל השאלות ששאלתי. אסביר: * תופעות הלוואי לאחר הטיפול בלייזר אינן ברורות. * כתוב שאחת הסיבות להבזקים זה טראומה לעין. האם לייזר נחשב כטראומה לעין ? * לגבי ההבזקים, כתוב במאמר רק שהם מופיעים כ-"ברקים" בזוית העין. אבל איפה זה זוית העין ? בצד שקרוב לאף או רחוק ממנו או שניהם? האם יכולים להופיע ברקים גם למטה או למעלה? או אפילו במרכז שדה הראייה? כמה חזק התופעה הזו - האם אני בהכרח אשים לב לברקים האלה? בנוגע לרחפנים: היו לי כאלו כל חיי מגיל צעיר אבל לא הייתי צריך טיפול. איך אני אמור לדעת מהי כמות הרחפנים שמעידה על מצב רפואי בעייתי? תודה רבה.

שלום ליאור לרוב האנשים יש שינויים בג'ל העין עם השנים. לחלקם בגיל צעיר (כמוך וכמוני) וחלקם בשנותיהם המאוחרות. ברוב המקרים הם אינם בעיתיים רק מעצבנים לפעמים. במיעוט המקרים - תהליך היווצרות השינויים בג'ל (הצטמגות והתכווצות) עלול להיות מלווה בקרע ברשתית. בחלק מהמקרים הללו יש סיכוי להיפרדות רשתית . מכיוון שאיננו יודעים למי מאלו שיש שינויים חדשים בג'ל יש קרע ולמי מהנ'ל תהיה הפרדות רשתית - אנחנו ממליצים לכל מי שיש זאת להיבדק. לאתר את הקרעים לפני שתהיה הפרדות. הבזקים יכולים להיות מכל הצורות והמגוון - אין תיאור מדוייק ואין לו משמעות. הבזק/ים או רחפן/ים חדשים מחייבים בדיקה זריזה! הטיפול בלייזר מצויין ואמין - יש כמובן סיכונים נדירים הנובעים מפגיעה במקום אסטרטגי או מכוייה חזקה מידי. במילה טראומה הכוונה מכה- לא לייזר.

מנהלי פורום רשתית