תופעות לואי של כדור UROCIT-K

דיון מתוך פורום  תופעות לוואי בטיפול התרופתי

07/05/2017 | 12:32 | מאת: שמואל יעקב

גילי 57.8 עברתי לפני שנה ריסוק אבן כליה גדולה [שמאל], כשלפני 16 שנים היה ארוע דומה באותה כליה, זה נקרא PCNL , ולאחר בירור אצל פרופסור בבי"ח השרון, הוא זיהה את מקור האבן מסוג "ציסטין", והחליט שכדי למנוע היוצרות נוספת של אבני כליה, עלי ליטול באופן כרוני, כדור מסוג UROCIT-K במינון מסוים. מאז תחילת השימוש בכדור, קרו בי שינויים חדשים ומפריעים שמעולם לא היו לי... ואני חושד שהם קשורים לכדור הזה. ברצוני לברר מהן תופעות הלוואי של הכדור, ואשמח לשמוע על כך דעה מעמיקה. תודה רבה שמואל

לקריאה נוספת והעמקה

Urocit-K הינו תכשיר המכיל טבליות בשחרור מושהה של האלקטרוליט פוטסיום (אשלגן) ציטראט. עיקר דיווחי תופעות הלוואי לתכשיר הינן תופעות במערכת העיכול כגון: אי נוחות בטנית, הקאות, יציאות רכות, שלשולים ובחילה והן נובעות ככל הנראה מגירוי מערכת העיכול. ניתן להקל על תופעות לוואי אלו על ידי הקפדה על נטילת הכדור עם האוכל או הורדת מינון (בתיאום עם רופא, כמובן). בנוסף, תופעת לוואי אפשרית נוספת היא עלייה ברמות אשלגן. כאשר תופעה מופיעה בסמיכות למתן טיפול תרופתי או עליית מינון ומשתפרת עם הפחתת מינון או הפסקת הטיפול, עולה הסבירות כי ניתן ליחס אותה לטיפול התרופתי (לא תמיד נכון). עם זאת, לא ציינת בפנייתך האם אתה לוקח תכשירים נוספים אשר עלולים להשפיע על מאזן האשלגן בגוף והאם יש לך מחלות רקע נוספות שיכולות להסביר או לתרום לתופעות שהנך מתאר. במהלך הטיפול, יש לבצע בדיקות דם עם תחילת הטיפול בתכשיר, לאחר שינוי מינון, וכן באופן שגרתי כל מספר חודשים על מנת לנטר רמות אלקטרוליטים (ביניהם אשלגן), קריאטנין וספירת דם. אם תופעות הלוואי מחמירות או אינן נסבלות מבחינתך אם אתה סובל מתופעת לוואי שלא צוינה לעיל, יש ליידע את הרופא להיוועץ עמו על המשך הטיפול /התאמת מינון.

07/05/2017 | 14:57 | מאת: שמואל יעקב

ראשית אני מרגיש חייב! לשבח את התשובה מהירה והמסבירה ביותר - תודה ! שנית, בעניין תרופות מקבילות: כן, אני נוטל ALLORIL300 יומי (לחומצה אוראית) וגם FERRIFOL לחיזוק הברזל שירד אצלי. (שהוחלף מכדורי ברזל קודמים שלא הועילו). מקרה שקרה לפני כחודש וחצי: היה לי שילשול נוזלי בסופ"ש, וביום א' בבוקר כשקמתי, ישבתי לשלשל (סליחה מכבודכם), הייתי עם סחרחורת ובחילה, ואז נשמתי עמוק - ואיבדתי את ההכרה, נפלתי מהאסלה לקדימה על הריצפה, והתעוררתי כעבור מספר דקות. התקלחתי וניגשתי לקופ"ח, רופא המשפחה הפנה אותי למיון תה"ש, שייחסו את המקרה "להתייבשות" עקב השילשול. נתנו לי נוזלים עם אינפוזיה ושחררתי אחה"צ. (רופא המשפחה שלי דחה את החלטת המיון שמדובר בהתייבשות). אם חסרים פרטיםם נוספים, אשמח להשלים שוב המון תודה, טוב שמצאתי את הפורום הזה.. :)

מנהלי פורום תופעות לוואי בטיפול התרופתי